Németországon kívül Ausztriában, Hollandiában, Magyarországon és Horvátországban is exkluzív jogot kapott a T-Mobile az Apple-től az iPhone forgalmazására – számolt be a Financial Times Deutschland.
Ez azt jelenti, hogy a Deutsche Telekom leányvállalata szinte valamennyi európai országban, ahol jelen van, megkapta az exkluzív értékesítési jogot az óriás érintőképernyővel és kamerával ellátott, webböngészőt, zenelejátszót is tartalmazó telefonra.
Európa más területein az Orange kaparintotta meg a forgalmazási jogokat, így az iPhone gyakorlatilag két forgalmazó által kerülhet a vásárlókhoz. Amerikában az Apple csupán egyetlen forgalmazót – az AT&T-t – választott a telefonja értékesítéséhez.
Az Apple elnöke a múlt héten közölte, hogy eladták az egymilliomodik iPhone-t kevesebb mint három hónappal a termék június végi bevezetése után. Steve Jobs, az Apple elnöke azt mondta: az iPod lejátszóból két év alatt tudtak eladni egymillió darabot. Korábbi nyilatkozata szerint 2008-ban 10 millió iPhone eladása lesz a cél.
A hazai megjelenés dátumát még nem lehet tudni, de a meg nem erősített hírek szerint elképzelhető, hogy csak jövő év elején tesztelhetjük az első T-Mobile-os iPhone-t.
Csökkenő árak, újabb akciók
Az amerikai számítástechnikai-kommunikációs cég múlt héten jelentette be, hogy jelentősen csökkenti forradalmian új telefonjának árát. Az annak idején nagy hírveréssel beharangozott iPhone ára kétszáz dollárral csökkent: a 8 gigabyte-os készüléket a korábbi 599 helyett már 399 dollárért meg lehet vásárolni.

Az Apple Európában is sikert vár
Az árcsökkentéssel párhuzamosan az Apple egy akcióval igyekszik visszaszerezni a korai vásárlóinak bizalmát, mivel sokan háborgó levelet küldtek a cégnek, miután az a múlt héten leárazta a három hónapos készüléket.
Az egymillió telefon eladásával dicsekvő Apple 100 dolláros vásárlási utalványokat küld azoknak, akik az első napokban és hetekben a boltokba rohantak, hogy elsőként juthassanak hozzá a trendi telefonhoz. Az akció – a kommentárok szerint – elég ellentmondásos fogadtatása mögött természetesen az látszik, hogy a vásárlók túlzásnak érezték a gyors és radikális árcsökkentést.
