Dugódíj helyett forgalomcsökkentés, ésszerű fejlesztés – tömören így összegezhető Belváros-Lipótváros új közlekedési koncepciója, amely alaposan megkavarná az V. kerület közlekedését, és elsősorban a gyalogosokat részesítené előnyben.
Az egyik leglátványosabb megoldás az Astoria kereszteződésben várható, ahol a tervek szerint a Múzeum körút, valamint a Kossuth Lajos utca felől érkezők egy jelzőlámpás körforgalommal balra is kanyarodhatnak majd. Előbbiek azért, mert a nagy ívű tervben a Kecskeméti utca lezárása is szerepel, utóbbiak pedig azért, mert az Irányi utcai és a Petőfi Sándor utcai átmenő forgalmat is megszüntetik.
A körforgalom kialakításához azonban jelentősen át kell építeni a csomópontot – többek között két sarkon távolabb kell helyezni az aluljáró lépcsőjét –, s az új rendnek csaknem annyi hátránya lesz, mint előnye – olvasható a javaslatban.
A kerület közlekedését első ütemben a „Fő utca program” alapján alakítanák át, amelynek keretében a délről északi irányba tartó forgalmat szinte teljesen megszüntetnék. A tervek szerint az Üllői útról csak a BKV járművei és azok hajthatnak be a Belvárosba.
A kivitelezés egy nemzetközi tender kiírásával akár már 2008-ban elkezdődhetne.