Az EU konkrét és kötelező erejű csökkentési terveket szeretett volna kierőszakolni a légitársaságoktól, de ez nem sikerült neki. Ennek ellenére Sztavrosz Dimasz, az EU környezeti ügyekért felelős biztosa közölte, hogy az unió folytatja a légiközlekedésre vonatkozó széndioxidkibocsátási előírások jogi kereteinek a kidolgozását, különös tekintettel a szennyezési jogok kereskedési rendszerére.
A biztos szerint a globális felmelegedés elleni harcban minden gazdasági ágazatnak részt kell vennie, senki nem vonhatja ki magát ez alól. Az ICAO illetékesei szerint a polgári repülés a globális klímagáz-kibocsátásból körülbelül 2 százalékkal veszi csak ki részét. Más részről ugyanakkor megállapítást nyert, hogy a légi közlekedés fejlődése a kibocsátás gyors növekedését hozta magával, és ha a fejlődés üteme marad, akkor 2050-re a polgári repülés a teljes széndioxid-kibocsátásból már mintegy 10 százalékkal részesedik majd.