Élet-Stílus

Sportos és tágas a Kia cee’d kombi

Már itt van Magyarországon az új Kia cee'd kombi, amely új formájában is jó vételnek ígérkezik. A cee'd SW kellően tágas, és mellette kifejezetten pofás is. Indulóára 3,7 millió forint.

A jelentős sikereket elért ötajtós Kia cee’d után bemutatták itthon az autó kombiváltozatát is, hivatalos nevén cee’dSporty Wagont. Kovács Miklós, a Kia magyar származású formatervezője szerint a kombinál nem egy hagyományos, hanem egy divatos, sportos kivitel megalkotása volt a cél, ami jól látszik az elkészült autón is.

Elmondása szerint a kombi a B-oszlopig teljesen megegyezik az ötajtós változattal, a különbség ezután következik. Designszempontból a Z alakban meghajlított a hátsó oszlop a leglátványosabb elem. A kombi 23,5 centivel hosszabb a ferdehátú kivitelnél, csomagtartója pedig majdnem 200 literrel, 534 literesre növekedett. A hátsó ajtó magasabbra nyílik, mint a konkurenseknél – így magasnövésűek is elférnek alatta-, és szűkebb helyen is nyitható, mert a zsanérok beljebb vannak, mint általában.


Sportos és tágas a Kia cee’d kombi 1

Már nálnunk is kapható, alapár: 3,7 millió- KÉPEK (vezess.hu)


A csomagtér padlóját felhajtva egy rakás praktikus pakolórekeszre is lelhetünk, de a csomagrögzítő pöckök és a 12 voltos aljzat sem hiányozhatnak. Az ülések egy mozdulattal 60/40 arányban ledönthetőek. A cee’d kombi utastere számokban veri a versenytársakat, így hosszabb és szélesebb is a legtöbbnél.

1,4-es csak 2008-ban

A kombi motorikusan nem fog eltérni az ötajtóstól. Az 1,4 literes, 109 lóerős benzinmotor lesz alapmotor, bár ezt csak 2008-tól lehet majd megvenni. Addig az 1,6-os és kétliteres motorokból lehet szemezgetni, benzin- és dízelváltozatban egyaránt.

Az 1,4-es benzines mellett itthon a 115 lóerős dízel a második legkeresettebb modell, ami közel 50 százalékot tudhat magáénak az eladásokból. Utóbbiért közel 4,3 milliót kell fizetni kombiban, ami első hallásra nem tűnik kevésnek, de ennyiért már az MP3-as CD-s rádiót, a 6 légzsákot, az elektromos ablakokat és a légkondit is magunkénak tudhatjuk. Az alapmotoros kivitel csak 2008-tól lesz elérhető 3,7 milliós alapáron, hasonló szériafelszereltséggel.

A kétliteres dízelmotorhoz hatsebességes, a többihez ötfokozatú kézi váltó jár. Automata váltó egyelőre csak a két erősebb benzinmotorhoz párosítható, de hamarosan megkapja az 1,6-os dízel is.

Ötcsillagos biztonság

Ugyan a Kia házi mérései szerint maguk is ötcsillagos töréstesztre számítottak, mégis meglepődtek, amikor múlt héten ezt az Euro NCAP is megerősítette. Oldalról a maximális pontszámot ítélte meg a zsűri, de frontális ütközésnél sem kell nagy bajtól tartani.

Nem a bent ülők bánata, de a gyalogosok nincsenek túl jó helyzetben, ha a motorháztetőre kénytelenek felfeküdni. Az ötcsillagos eredmény mellett a cee’d másik vonzereje, hogy 7 éves garanciával kerül forgalomba, ami a Sporty Wagonra is érvényes.

Jön a háromajtós is

A cee’d SW ugyanott, Zsolnán készül Szlovákiában, ahol idén már több mint 63 ezer darab ötajtós legurult a szerelőszalagról. Hamarosan egy harmadik változattal is bővül a gyártás, mivel jövő héten leleplezik a pro_cee’det is, a háromajtós kivitelt. Ez markánsabb és agresszívebb orrot kap a másik kettőnél, és jövő év elején lesz elérhető.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik