A Titanic Fesztivál zárófilmjeként vasárnap néhány szerencsés már láthatta a filmet, amelyhez a rendező emailben kívánt „kellemes másfél órás szorongást és félelmet”. A Kontroll rendezője közel 20 millió dollárból forgatta Kate Beckinsale (Underworld) és Luke Wilson (A szuper exnőm) főszereplésével Amerikában legújabb horrorfilmjét.
“A filmben a párkapcsolat érdekel, egy fiatal házaspár nehéz időkön megy benne keresztül. Aztán egy ijesztő élményben vesznek részt, ami újra összehozza őket. Ráadásul az egész egy régi Hitchcock-filmre emlékeztet, nem csak egy vérfürdő, mint a mozikban vetített divatfilmek” – idézi Antal Nimródot az Index.
Jó kezdés a tengerentúlon
A Variety szerint a hétvégi bemutató utáni első három napon 7,6 millió dollárt hozott 2551 amerikai moziban. A debütáló filmek közül csak az Anthony Hopkins főszereplésével készült Fracture előzte meg az Antal-filmet 11,2 millió dollárral.
A nézők mellett úgy tűnik a kritika is elismeri a fiatal magyar rendező második nagyjátékfilmjét. Mike Goodridge például a Screen Daily című lapban méltatta a filmet. Mint írja, a sajátos hangulatú Kontroll-lal nemzetközi elismerést szerző rendező hollywoodi debütálása megfelelően sikerült a feszes, intenzív Vacancyval, ami valószínűleg jól hoz majd a Sony Pictures konyhájára. A Screen Daily írója kiemeli az operatőr, Andrzej Sekula munkáját is idézi a kritikát a film.hu.
A történet szerint egy motelben éjszakázó házaspárt követhetünk nyomon, akik egy teljesen átlagos éjszakát szeretnének eltölteni szobájukban. Ám a lepukkant szálláshelyen kellemetlen meglepetéssel szembesülnek. Fokozatosan világossá válik számukra, hogy akaratukon kívül főszerepet kaptak, egy snuff movie-ban, vagyis egy olyan home videóban, amelynek szereplőit ténylegesen lemészárolják a kamera előtt.