A Levegő Munkacsoport, a Védegylet, a solymári, békásmegyeri, ürömi, pilisborosjenői környezetvédők leszögezik: általában támogatják új hidak megépítését, így egy városi híd létesítését is Óbuda és Újpest között. Ugyanakkor nem tartják elfogadhatónak olyan híd megépítését, amely a nemzetközi kamionforgalommal és az agglomerációs bejáró személyautó-forgalommal terhelne meg újabb városrészeket.
A zöldek szerint veszélybe kerülhet az ország legfontosabb ivóvízbázisa is: a híd és a kapcsolódó létesítmények Budapest és környéke legfontosabb ivóvízbázisa felett haladnának el, nagymértékben fokozva elszennyeződésük kockázatát. Amennyiben a híd megépítésére szánt 40-50 milliárd forintot a térség tömegközlekedésének korszerűsítésére fordítanák, akkor valóban lehetne jelentősen javítani a közlekedésen és a környezet állapotán – teszik hozzá.
Vay Márton, a Védegylet munkatársa a FigyelőNet kérdésére elmondta, hogy amíg nem épül meg a Budapest körüli körgyűrű keleti szakasza, addig rendkívül károsnak találnák az Északi-hidat. Mint mondta, amíg nem zárt a gyűrű, nagyon megterhelné a Pilisi környezetet a megnövekvő autóforgalom. Hídra szükség van, de nem mindegy, mikor – tette hozzá.
További részletek olvashatóak a Greenfo honlapján.