Élet-Stílus

Kawasaki ER-6N – nagyot durranhat

Itthon is bemutatta a Kawasaki vadonatúj, középkategóriás, kéthengeresét. Csendben érkezett, de annál nagyobbat durran az ER-6n.












Kawasaki ER-6N – nagyot durranhat 1


Kawasaki ER-6N – nagyot durranhat 2

Kawasaki ER-6N – nagyot durranhat 3
Fotó: Vezess.hu
Kawasaki ER-6N – nagyot durranhat 4

Felhívom mindazok figyelmét, akik még nem vették meg első motorjukat, akik már mindenféle motorocskát próbálgattak, de nem találják az igazit, akik nem speed, nem chopper és nem supermoto fanatikusok, akik eddig szoci-motorosok voltak, de ezt már cikinek érzik, és azokét, akik csak úgy vennének egy jó motort: tessék még egy kicsit türelmesnek lenni és megvárni a Kawasaki ER-6n magyarországi bevezetését októberben!

Az ER-6n nem méregdrága sportmotor, nem törekszik sem teljesítmény, sem sebességrekordokra. Viszont a hetvenvalahány lóerős blokk, a köré épített acélcső váz és a futómű teljes harmóniában van.

A soros kéthengeres motor a kiegyenlítő tengelynek köszönhetően vibrációmentesen jár. A teljesítmény-leadás hihetetlenül homogén. Már az alapjárattól szépen húz és késedelem nélkül reagál a gázadása. A Z1000-hez hasonlóan itt is a kettős fojtószelep megoldással találkozhatunk.













Kawasaki ER-6N – nagyot durranhat 1


Kawasaki ER-6N – nagyot durranhat 2

Kawasaki ER-6N – nagyot durranhat 3
Fotó: Vezess.hu
Kawasaki ER-6N – nagyot durranhat 4

Szivató nincs, mindent elintéz a motorelektronika. Hidegen, melegen egyaránt egy pöccintésre indul. Nagyon lényeges újítás a blokk alatti kipufogó. Végre eljutottunk idáig, hogy ott van a kidörrentő, ahol senkit sem zavar. Nincs több lábégetés, nincs több tojásfőzés. Viszont van mélyen morgó kipufogóhang. Nagy fordulatról visszaengedve a gázt, mély morajlás tör elő a dobból.

Az ülés, a kormány és a lábtartó elhelyezése mérettől függetlenül mindenkinek kényelmes üléspozíciót biztosít. Az ülés eleje és a tank vége viszonylag keskeny, így jól lábaink közé foghatjuk a motort.

A futóművön semmi sem állítható (kivéve a hátsó rugó-előfeszítést), de erre nincs is szükség. Kawasakiék gyári beállítása nagyon el van találva. Nem túl lágy, nem túl kemény, nem ráz, nem hintázik, egyszerűen jó. Na nem versenypályára, ez a motor nem oda való.













Kawasaki ER-6N – nagyot durranhat 1


Kawasaki ER-6N – nagyot durranhat 2

Kawasaki ER-6N – nagyot durranhat 3
Fotó: Vezess.hu
Kawasaki ER-6N – nagyot durranhat 4

A fékek kiválóak, azt mondhatnám, hogy a fékek törik meg a motor egységét azzal, hogy jócskán többet tudnak, mint várnánk. Összesen négy órát motoroztam a Börzsöny útjain, de teljesen beleszerettem az ER-6n-be. Semmi szenvedés. Könnyen kanyarodik, stabil, tartja az ívet, nem hintázik ki a kanyarból, jól gyorsul.

Nem muszáj mindig visszakapcsolni előzéskor, a kéthengeres bármely fordulatról egyenletesen húz. A gép nagyon jól fékezhető, nem kell nagy erő a fékkar behúzásához. És könnyű vele manőverezni alacsony sebességnél is.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik