Évente 60-65 ezer autó kerül illegális bontókba vagy kertekbe, erdőkbe, és vélhetően tízezres nagyságrendben találhatók hátsó kertekbe, sufnikba betárolt elhasznált autók. Napjainkban közel kétszáz regisztrált bontó mellett közel ezer cég tevékenykedik. Az APEH ellenőrei olyan cégeket kerestek fel, amelyek bár nem szerepeltek a regisztrált hulladékkezelők listáján, mégis ilyen tevékenységből származó bontott alkatrészek forgalmazását hirdették.
Több mint száz jogsértéssel kapcsolatban közel ötmillió forint mulasztási bírságot szabtak ki, és több mint tíz esetben bezárták az üzletet. A hatósági eljárások ezzel nem fejeződtek be, az autóbontók sokkal súlyosabb következményekkel járó átfogó adóvizsgálatra számíthatnak.
Magyarországon évente 120-130 ezer roncsautót kellene bontási-átvételi igazolással feldolgozni, ám törvényesen és a környezetvédelmi előírásoknak megfelelően ennek felét, 60-65 ezret darabot vonnak ki végleg a forgalomból. Ez nemcsak több ezer tonnányi fémhulladékot, műanyagot és gumit, hanem maró hatású fékfolyadékot, valamint csatornába vagy földbe eresztett háromszáz tonnányi olajat is jelent.