Ezen a szakaszon lényegében két egymás mellett futó autópálya-híd épül, s a következő hetekben emelik majd be a második híd elemeit, hogy itt is befejezhessék a szerkezetépítést – közölte Rapkay Kálmán, a kivitelező Hídépítő Zrt. igazgatója.
A hídépítést hátráltatja az időnként előforduló szeles időjárás, ami miatt tavaly november óta 13 napot voltak kénytelenek állni a kiszolgálást biztosító toronydaruk. Ugyancsak időkiesést okozhat az esetleges tavaszi árvíz és a Medárd nap környékén várható viharos szelek – hívta fel a figyelmet Rappay Kálkmán. Ennek függvényében megvan rá az esély, hogy az eredeti határidőnek megfelelően ez év augusztus 28-ra elkészüljön az M0-ás híd és megindulhasson rajta a forgalom.
Az ország leghosszabb hídjáról van szó, amely 62 milliárd forintba kerül, s összesen 3,2 kilométer hosszúságú lesz. A híd maga 47 méter széles és kétszer két sávban közlekedhetnek rajta az autók és gyalogos és kerékpáros forgalomra is alkalmas lesz – ismertette a részleteket az igazgató.