mutatkozott be. Mialatt hátul csak kisebb változások vannak – új diffúzoros
lökhárító és trapéz formájú kipufogóvég – az új modellen, addig elöl teljesen
új karaktert kapott az autó.
Ovális helyett trapéz kipufgókkal
Nemcsak lökhárító lett más, de a hűtőmaszk is hangsúlyosabb,
mialatt korábbi két ovális fényszóró helyett egy bumerángformába rejtették a
világítótesteket. Ezekbe nemcsak hagyományos xenon fényszórók kerülhetnek,
hanem intelligens lámpák is, amelyek a körülményeknek megfelelően “ötféle
fényt” bocsáthatnak ki. Van autópálya és kanyar mód is.
Hasonlóan a legendás őshöz két powerdomnak nevezett
domborulat is megjelent a motorháztetőn. A jövőben az oldalsó levegőnyílások
jobban hasonlítanak majd az SLR ilyen elemeire.
A fejtámlákból meleg levegő áramolhat
jelentik a forami újdonságot, persze ahogy az ilyenkor lenni szokott újabb
színek és anyagok tünnek fel az autóban. Így kétfajta minőségű bőr és ötféle
alumníium illetve fabetét közül választhat a megrendelő. A hagyományos
csúcsváltozatban az SL 600-ban finom Alcantara bőr borítás kerül, az üléseken a
kormányon pedig feltünik a V12-es jelzés.
Képgaléria
amely korábban az SLK roadsterben mutatkozott be. A fejtámlákba épített
szellőzökön át meleg levegőt lehet fúvatni a vezető és utasa nyaka köré, ezzel
hűvösebb időben is kellemessé téve a kabriózást.
A szórakoztató-tájékoztató rendszer is felfrissült. A CD/DVD
tár mellett már SD káryta is csatlakoztatható hozzá illetve a bluetooth
kapcsolattal rendelkező telefonok egyszerűen kihangosíthatók. A 6,5 colos
képernyőn lehet filmet is nézni, persze biztonsági okokból csak akkor, maikor
áll az autó. A rendszerhez hangvezérlés is tartozik, egyes funkciók bemondással
is elérhetők. Aki komoly zenei élményre vágyik kérhet 510 wattos Harman Kardon hifit is.
SL kispénzűeknek is
T
ermészetesen továbbra is kapható lesz V12-es és V8-asmotorokkal is az SL, de az új generáció nyit a kisebb pénztárcájuak felé. A SL
350 mellett ugyanis egy újabb hatnegres változat jelenik meg az SL 280. Persze
231 lóerős motorral sem lesz éppen lusta, vagy olcsó az SL, de szélesebb
vásárlóközönséghez juthat el.
lóerős. Az 500-as és 600 modellek ilyen tekintetben nem változnak, viszont az
átlagfogyasztásukból sikerült 0,4 litert lefaragni. Egyelőre hivatalos
információ nincs az AMG modellekről, de tudni lehet, hogy a 612 lóerős SL 65
AMG megmarad, viszont a korábbi 55-ös helyett jön az új SL 63 AMG.
Megjelenik az SL-ben is a direkt kormányzásnak nevezett
megoldás. Ennek alapja a sebességfüggő kormányzás, amelyhez az elkormányzástól
függően változó áttétel tartozik. Továbbra is elérhető lesz az Active Body
Control, amely szériában kerül az 500-as és 600-as modellekbe. Ez nemcsak
csökkenti a karosszéria mozgásait kanyarodáskor, vagy sebességváltozáskor, de
lehetőség van a futómű kényelmesebb vagy sportos hangolásának kivlasztására is.