Élet-Stílus

Teszt: Citroën Berlingo – élete a pakolás

Nagyobb, szebb és tágasabb lett a Citroën főleg áruszállításra termett, de népesebb családoknak is bevált típusa a Berlingo.

1996-os debütálása óta a Berlingo szép karriert futott be. Tavaly év végén kategóriájában az európai piac több mint negyedét meghódította, idén pedig már új modellel száll harcba. A többfrontos támadás szellemében a korábbi modell gyártását sem állítják le, egymás mellett harcolnak majd a nagycsaládosoktól a virágárusokig minden vásárlóért.

Lassan megszokhatjuk, hogy az új modellek többsége rendre nagyobbra nő az elődnél. Nincs ez másként a Berlingo esetében sem. 24 centivel hosszabb, 8-cal szélesebb lett a jövevény és még a tengelytávon is nyújtottak egy keveset. Egész pontosan 3,5 cm-t. Ennek odabent is örülhetünk, a csomagtér 675 literesre – üléshajtogatás, kivétel után 1350, illetve 3000 liter – míg a második sorban ülők lábtere 24,5 centisre nőtt. Örvendezzünk hát!

A rövid tesztútra a 110 lovas dízel motorral hajtott, gazdagon felszerelt változatban meglepően jól éreztük magunkat, igaz, sajnáltuk, hogy a sajtótájékoztató a vezetés előtt volt, mert lettek volna kérdéseink a gyáriakhoz. Többek között megmutathatták volna, hogyan lehet pikk-pakk kikapni valamelyik ülést a második sorból. Szívesen megnéztük volna a mutatványt.

Képgaléria

Képgaléria

Indulás után a menetzaj tűnt fel elsőként, de valami csoda folytán ez hamar elérte a csúcsot, onnan aztán nem erősödött tovább, hiába hajszoltuk a kocsit. Az ötfokozatú váltót néha kevésnek éreztük, szívünk szerint olykor toltunk volna egy hatodikat is a franciásan kapcsolható váltóval, de emiatt sem aludnánk rosszul.

Láthatóan rengeteg energiát fordítottak a plafon kidolgozására. Az új Berlingóban már nemcsak cilinderes, bohócsapkás utazásra alkalmas a tekintélyes belmagasság, hanem okos pakolóhelyekkel és fura dizájnelemekkel is találkozhatunk, ha a fejünk fölé nézünk. A második sorba száműzöttek a szellőzését, sőt, még a beépített légfrissítőből előkúszó illatintenzitást is a tetőbe szerelt készségekkel szabályozhatják kedvükre. Cserébe a húzóajtók ablakait nem tekerhetik le, azok legfeljebb résnyire nyithatók.

De térjünk vissza még kicsit a padléstérhez, ami kétség kívül a legmókásabb része a kocsinak, ugyanis akár belülre is installálható tetőcsomagtartó. Ha jobban félünk a tolvajoktól, mint a nyakunkba csordogáló hólétől, vagy fontos a jó légellenállás, akkor a sílécet elszállásolhatjuk akár a kabinban is.

Ha menet közben fotoszintetizálni támad kedvünk, akkor az üvegtetőt feltétlenül ikszeljük be az extralistán, szép világos lesz tőle az utastér. Kár, hogy rolót nem kapott. A gyáriak szerint erre nincs is szükség, mert a spéci üveg nem hagyja felmelegedni az utasteret. Senki ne dőljön be nekik, jól jönne az a filléres roló.

Átjáróház

A Berlingót is utolérte a több fokozatban nyitható csomagtartódivat szele, de itt valóban jól jön ez a lehetőség. Így ha galádul ránkparkolnak és képtelenek lennénk felnyitni a hátsó ajtót, akkor is kedvünkre feltölthetjük a rakteret. Szintén ügyes húzás, hogy a külön felhajtható üvegen nyitásakor az ablaktörlő kar és annak motorja elválnak egymástól.

Olyan nincs, hogy valamit ne próbáljunk nem rendeltetésszerűen használni, ezért tettünk egy-egy kísérletet, hogy a jobb oldalajtót ráhúzzuk a nyitott tanksapkára – mintha tankolás közben bénáznánk – és a két fokozatban nyíló csomagtérajtót is sikerrel meghekkeltük. A Berlingo haszonjárműveihez további csomagtérajtó variációk is választhatók, így a kétoldalra nyíló mellett zsiráftetős kivitel is. Míg előbbi a félig nyitott csomagtartóval való – Magyarországon ez tilos – utóbbi pedig a felfelé túlnyúló rakomány szállítását könnyíti meg.

Kivehető

Akinek az élete a pakolás, az nagyon jól jár a Citroënnel – ami mellesleg még jól is néz ki. A leglehetetlenebb helyeken is találni feltöltésre váró apró rekeszeket, de érdemes jól megjegyezni mit hová tettünk, mert a kb. 170 liternyi rakodóhelyet átkutatni valami apróságért, elég vacak lehet.

Megkérdeztük, sajnos hosszabb tengelytávú változatot nem terveznek belőle, így hétszemélyes kivitelre sem számíthatunk a gyártól. 4×4-es, minimálisan megemelt változat azonban szerepel a tervek között, de konkrét időpontot még nem tudtak mondani a terepes modell érkezésére.

Árak, motorok:

Az új Berlingo itthon májustól már megvásárolható, de mellette – egyes országokban, például Észak-Afrikában, Oroszországban és nálunk is – a régi modellt is megtartják, Berlingo First néven.

A többi Citroën modellnél is megszokott, szinte kötelező félmilliós kedvezményt az új Berlingo árlistáján is kiszúrhatjuk, így 3 140 000 forinttól indul a kínálat.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik