Néhány hete támogatók és szimpatizánsok levelei árasztották el a Greenpeace irodáit, amelyben számon kérték a zöldszervezetet: milyen alapon használja adományaikat az üvegházgázok jelentős részének kibocsátásáért felelős autópar támogatására – mondta el a FigyelőNet megkeresésére Mózes Szabina, a Greenpeace Magyarország sajtóreferense. Az egyik ismert német autómárka magazinjában ugyanis a fakivágások ellen folytatott kampány anyaga jelent meg.
Ez két okból is rontja a szervezet hitelét. Egyrészt hogyan lehet a fakitermelés visszaszorítására buzdítani nem újrahasznosított papíron, másrészt a Greenpeace egyik fő tevékenysége a klímaváltozásért felelős szén-dioxid visszaszorítása, az erre indított kampány megkerülhetetlen célpontja pedig a német autóipar. A kizárólag magányszemélyek adományaiból működő szervezet támogatói joggal tették fel a kérdést, hogy akkor most mire is költik a pénzüket – mondta a szóvivő.
A Greenpeace tehát ilyen reklámot nem rendelt, és senkinek nem adta ezzel kapcsolatban a hozzájárulását. Az eset magyarázata, hogy egy nemzetközi reklámügynökség – a Greenpeace engedélye és hozzájárulása nélkül – használta fel a szóban forgó reklámot egy autós ügyfelük magazinjának hátoldali hirdetéseként. A cég hivatalos levélben ismerte be hibáját, és kért elnézést a civilektől. „Ez egy különösen szerencsétlen hiba volt részünkről, amit nagyon sajnálunk, hiszen tudatában vagyunk a Greenpeace klímaváltozás elleni kampányának részeként nemrégiben indított kezdeményezéseinek” – fogalmaz a levél.