Az F1-es alakulat vezetője, Nick Fry már pénteken az nyilatkozta, hogy három komoly jelentkező is felbukkant, a Honda pedig az év végéig életben tartja a gyárat, hogy az eladás zökkenőmentes lehessen. Úgy tudni, hogy a japán gyártó a minél vonzóbb üzlet érdekében magára vállalta a csapat kintlévőségeit, és a brackley-i központot autóstul, személyzetestül összesen egy dollárért ajánlja eladásra.
Persze nem ugorhat be csak úgy az utcáról valaki, a leendő vevőnek meg kell majd győznie a Honda vezetőit, hogy képes lesz működtetni is a csapatot, ami még a nagyjából 700 alkalmazott egy részének elbocsátásával és a 400 milliós éves költségvetés jelentős visszafogásával is több tízmillió dolláros tétel lesz.
Képek emlékbe (MTI/EPA)
Ahogy a hír napvilágra kerülésekor mi is tippeltük, és ahogy tegnap a Daily Telegraph is írta, hogy a legkomolyabb jelentkező a Prodrive-főnök, David Richards lehet, aki 2001 és 2004 között vezette már az akkor még B.A.R. néven versenyző istállót.
Richards már 2008-ban szeretett volna belépni az F1-be, de mivel csak vásárolt kasztnival lett volna pénze rajthoz állni, az ezek engedélyezésére vonatkozó kezdeményezés pedig nem valósult meg, így végül visszavonult.
Úgy tűnik egyébként, hogy a Honda egyelőre nem szünteti meg a Forma-1-en kívüli motorsport-tevékenységeit, sem az IndyCarban vállalt kizárólagos motorszállítói szerepe, sem a superbike- és MotoGP-projektek nincsenek veszélyben. A Honda elnök-vezérigazgatója, Takeo Fukui azt is kijelentette, hogy a 2009-ben a japán cég tulajdonában lévő suzukai pályára visszatérő Japán Nagydíj jövője is biztos.