Élet-Stílus

Még egy csapat távozhat az F1-ből

A Williams további riválisok kidőlése esetén sem szeretné, ha vásárolt kasztnis csapatok töltenék ki a rajtrácsot, jöjjenek inkább a kettőnél több autót indító ellenfelek.

A Williams az elmúlt években kérlelhetetlen ellenfele volt a vásárolt kasztniknak, a B csapatoknak, és ezen a gazdasági válság és a rajtrács olvadása sem változtat. Hiába dőlt ki a Honda, és vannak veszélyben más alakulatok is, a grove-i csapat nem enged.

A Williamshez hasonlóan számos csapat jelezte, hogy elkötelezett a
Forma-1 mellett. A Toyota, a BMW, a Mercedes, a Ferrari, a két csapatot
is birtokló Red Bull a költségek csökkentésével próbálna úrré lenni a
válságon. A Honda kiválása óta egyedül a Renault és a Force India nem
nyilatkozott a terveiről.

Még egy csapat távozhat

A Williams ügyvezetője, Adam Parr a Reutersnek adott interjújában elmondta, hogy szerinte a Honda után még más csapat is elhagyja az F1-et a 2009-es idény előtt.

“Számítottam rá, hogy egy vagy két csapat bármikor távozhat a Forma-1-ből,és azt is előre megmondtam, hogy nem feltétlenül a független csapatokról lesz szó. Úgy gondolom, hogy valószínűleg még egy csapat kiesik az idény kezdete előtt, és nagyon valószínű, hogy gyártó lesz” – mondta Parr.

Tovább olvadhat a mezőny (MTI/EPA)

Tovább olvadhat a mezőny (MTI/EPA)

Az angol azt is hozzátette, hogy a Williams számára nem tartozik a lehetőségek közé a távozás. “A Hondának nem kellett távoznia, ők döntöttek így. A Williams viszont sosem döntene úgy, hogy elhagyja az F1-et. Amíg csak marad pár fillér a zsebünkben, és össze tudunk hozni valami elfogadható költségvetést, rajthoz is állunk.”

“A mi helyzetünk nagyban különbözik a többi csapatétól, mert a többiek mind függenek a részvényeseiktől, akiktől a költségvetésük jelentős része származik. A részvényesek elsősorban marketingcélból lépnek be az F1-be, és bármikor úgy dönthetnek, hogy a költség-haszon arány alapján ésszerűbb a távozás. A különbség az, hogy a Williamsnél nincs választási lehetőség a Forma-1-gyel kapcsolatban, hiszen mi csak ezzel foglalkozunk.”

Háromautós istállók

A Williams tehát marad, amíg végleg ki nem fogy a pénzből, de az általuk sportszerűtlennek tartott vásárolt kasztnikra akkor sem bólint rá, ha a mezőny 7-8 csapatosra csökken. Inkább a csapatok autóinak számát növelnék.

“Van lehetőség rá, hogy a csapatok három autót állítsanak ki, nyolc csapatnál pedig ez már 24 autó, ami néggyel több, mint amennyi idén volt. Ha csak hét csapat lenne, még akkor is 21 autó!”

“Szerintem sokkal jobb, ha összesen van hét vagy nyolc konstruktőr, mintha van hét-nyolc konstruktőr és három-négy fiókcsapat. A Williams inkább küzd egyenlő feltételek mellett a konstruktőrökkel, minthogy a klienscsapatokkal vacakoljon” – magyarázta Parr.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik