Háromszor is Suzuki
Régen az ezres és az egy-hármas mellett az ezerhatos Swift Sedan és az összkerekes csapott hátú képviselte az egzotikumot, ma már nincs itthon 4×4-es, de kaptunk egy jó Swift Sportot. A derékhad persze az ötajtós, 1,3 literes GLX két légzsákkal és manuális légkondival, amelynek megkaphatná a Magyarország Legfontosabb Új Autója címet.
Az első tízben a három Suzukin kívül 2-2 Ford, Opel és Skoda is van a Jato Dynamics adatai szerint. Az SX4 és az Ignis mögött az Astra az első kompakt autó a ranglistán, de nem a H, hanem a Classic II-ként továbbélő előző modell.
Szorosan együtt mozog az 5-6. helyen a Skoda Fabia és a Ford Focus. Most kihúzhatnák magunkat, hogy mi magyarok mennyire ügyesen tudnunk autót választani, de a Focust valószínűleg nem a futóműve és a kormányzása viszi előre a statisztikákban, hanem az árkedvezmény és a sok flottaautó.
A legnépszerűbb autók között az első mellett a 10. helyen is egy japán modell áll, méghozzá a Toyota Yaris. A Yaris révén a legkeresettebb autók között 6:4 arányban a kisautók dominálnak, mert az SX4 is inkább kiskocsi, mint kompakt autó.
437 505 autóval tavaly a Peugeot 207 volt egész Európa legkapósabb autója. A 207-est nemcsak a francia piac tolja, Spanyolországban és Nagy-Britanniában is nagyon jól fogy. A 2007-ben második Golf évekkel ezelőtt elvesztette elsőségét, hiába vezet Európa messze legnagyobb autópiacán, Németországban.
Arra viszont elég Németország ereje, hogy teljes Európát véve is az elsők közé segítsen két középkategóriás autót. A prémiummodellek darabszámaival egyedül a Passat képes konkurálni, amely Európa 9. legkeresettebb autója. Idén majdnem 10 százalékot estek az értékesítései, így már csak párezer autóval előzi meg a 3-as BMW-t.
A kontinens elsőszámú autópiacát a flották uralják, ezért a legnagyobb darabszámban fogyó autók között az első Golf és az ötödik Astra három középkategóriás modellt fog közre. A vállalkozások ugyanis drágább, menőbb autókat engedhetnek meg maguknak, mint a magánemberek.
Olaszországban a Fiat-csoport a két első mellett az ötödik helyet is viszi. A briteknél hazainak számító Ford és Vauxhall autói mellé csak a Peugeot 207 slisszolt be az első ötbe, amelyet egy ideig a szigetországban is gyártottak. A hazai termékek preferálása rokonszenves és érthető is, mivel egy francia autógyár tud leginkább olyan autókat fog gyártani, amilyenre a gallok vágynak.