Online vetélkedőt hirdetett a Century 21, az egyik legismertebb nemzetközi ingatlanforgalmazó hálózat, s ennek jegyében mintegy 5 ezer videót töltöttek fel a YouTube videómegosztó oldalra. Zömmel a rátermettebb ingatlankereskedők vágtak össze vicces szkeccseket eladó házakról, vagy éppen gyerekek közreműködésével mutatták be az eladó, klasszikus amerikai otthonokat. A legjobb „klip” készítője vihette el a 21 ezer dolláros fődíjat. Ebből is látszik, hogy egy-egy ingatlan „élő bemutatása” lassan kezd önálló szakmává válni – legalábbis a tengerentúlon. Valahogy úgy, ahogyan az egyszerű koncertfelvételekből is kinőtt a videoklip műfaja.
Az első fecskék
Bár nagyon sokan szeretnek hosszú hónapokig kutatni a megfelelő ingatlan után, mégis rendkívül sok időt, fáradságot és üzemanyagot lehet megspórolni azzal, ha mondjuk egy nagyáruház pénztárainak előterében kialakított ingatlankereskedő ponton nagy képernyőkön, látványos videó-bemutatókon is meg lehet nézegetni a lakásokat, házakat. Ezt követően elegendő lehet csupán az ígéretesebb ingatlanokhoz felkerekedni és személyesen is megnézni azokat.
Pontosan ezt a ma még Amerikában is újdonságnak számító – ráadásul a tengerentúlon csupán kiegészítő elemként kínált – értékesítési módszert honosítja meg a Knockies.com Kft. Magyarországon saját fejlesztésében. Kovács Patrick, a társaság harmincas évei elején járó kreatív vezetője és társtulajdonosa két éve alapította a céget. Viszonylag gyorsan jutott el az ötlettől a megvalósításig: pár hónap „kilincselést” követően áprilisban sikerült megállapodnia a Tesco áruházlánccal arról, hogy ilyen kereskedői pontokat helyezhetnek el utóbbi üzleteiben.
A piros kalapos gombát formázó „boltokat”, jellemzően a pénztárak előtti eladótérben állítják fel. Ott helyben megnézhető minden videó, és több bank hiteltermékei is elérhetők. Emellett azt tervezik, hogy a jövőben a videós álláshirdetések műfaját is meghonosítják.
Túl személytelen?
Szerte az országban a következő 12 hónapban 100 egységet szeretnének nyitni – árulja el Kovács Patrick. A terv ambiciózus, de talán nem irreális, hiszen az áprilisban elindított első, bonyhádi értékesítési pontot azóta két újabb követte, egyik a budapesti Váci úti, a másik a kecskeméti Tescóban. A következő hetekre további 4-5 áruházba van előjegyzésük. Mi több, sétálóutcákban is nyitnának pontokat, és több plazával tárgyalnak a „gombák” elhelyezéséről.
Az áruházaknak jól jön az újszerű kiegészítő szolgáltatás, hiszen nagyon kevés ilyen helyen működik ingatlaniroda. A franchise rendszer bővítéséhez jelenleg is keresnek partnereket.
Mereticzki Tamás, a cdc ingatlan értékesítési vezető partnere ugyanakkor óvatosan nyilatkozik az újdonságról. Mint mondja, az internetes ingatlanhirdetési rendszerekben, illetve a nagy hálózatok kínálatában is igen ritka még a videóbemutató.
Igaz a cdc ingatlan belvárosi irodája éppen a napokban kapta meg az első videó felvételére a megbízást, mert ügyfelük azt reméli, így több lehetséges vevő figyelmét felkeltheti. Ám az ügyfelek többségének Mereticzki Tamás szerint – legalábbis egyelőre – elegendő a fénykép és a bemutató szöveg, amely alapján legtöbbször könnyen eldönthetik: elmennek-e megtekinteni az ingatlant. A személyes élményt ugyanis nem válthatja ki ez a szolgáltatás – véli a szakértő.