Magyarország maradt. A német konszern egyáltalán nem titkolt döntési
szempontjai között az alacsony előállítási költség és a térség fejlődő piaca áll.
A Népszabadság emlékeztet a Német Autógyártók Szövetségének (VDA) adataira,
miszerint a 43 eurós németországi órabérköltségekkel szemben a lengyeleknél 6
euróval, a románoknál 3,23 euróval, a magyar járműiparban 8,5 euróval lehet
számolni. A lap információi szerint a jelenleg Rastattban készülő, szűkebb
árrésű A osztályú modell következő nemzedékét telepítenék az új üzembe, míg a
német gyárban a nagyobb méretű és árrésű, vagyis a drágább munkabért jobban
elviselő típusok, a C és E osztályú autók készülnének.
Az elképzelések szerint 2011-ben, az első lépcsőben évi százezer, a felfutás
után két évvel évi háromszázezer darabos kapacitású lenne a tervezett
kelet-európai autógyár – olvasható a Népszabadságban.