Élet-Stílus

Hamiltont felmentették

A McLaren főnöke, Ron Dennis inkább lemond a konstruktőri bajnoki címről, ha ezzel könnyít Lewis Hamilton helyzetén az egyéni bajnokság megszerzésében. A Toyotánál eközben azt fontolgatják, hogy elhagyják a száguldó cirkuszt.

A McLaren csapatfőnöke, Ron Dennis semmilyen kockázatvállalást nem vár el Lewis Hamiltontól a hétvégi Brazil Nagydíjon, az angol pilótának csak az egyéni bajnoki címre kell koncentrálnia, a konstruktőri diadal nem olyan fontos.

Hamilton az egyéni küzdelemben hétpontos előnnyel vág neki a szezonzárónak, így már az ötödik hellyel biztosíthatja a bajnokságát, de a csapat helyzete nem ilyen jó a konstruktőri harcban, a McLaren 11 pontos lemaradásából csakis kettős győzelemmel lehetne biztosan bajnokságot csinálni.

Az egyéni világbajnokságra hajtanak (MTI/EPA)

Az egyéni világbajnokságra hajtanak (MTI/EPA)

“A Forma-1-ben az elsődleges cél az egyéni bajnokság, a konstruktőri csak másodlagos, és a csapat ennek megfelelően is működik. Nem próbáljuk kiegyensúlyozni a kettőt. Persze szeretnénk megnyerni a konstruktőri címet is, hiszen attól függ a bevételünk, de minket nem a pénz, hanem a győzelem érdekel. Ha sikeresek vagyunk, akkor a pénz is jön, de az elsődleges cél a győzelem” – mondta Dennis a hétvégén a Timesnak.

—-Kiszáll a Toyota?—-

Egyre világosabb, hogy a Toyotánál komolyan fontolgatják, hogy elhagyják a száguldó cirkuszt. Olcsóbb és több sikerrel kecsegtető projektet szeretnének.

A Toyota 2002-ben érkezett a Forma-1-be, és azóta dollármilliárdokat ölt a projektbe, de nagyon úgy tűnik, hogy a japán gyártó már nem marad sokáig.

Az egyenmotorok bevezetése kapcsán pár napja a főnök, John Howett már kijelentette, hogy az egységes erőforrások elég okot szolgáltatnának nekik a távozásra, most pedig a csapat másik vezetője, Tadashi Yamashina is hasonlóan nyilatkozott.

A német Auto Motor und Sport arról ír, hogy a gyártó a Forma-1 helyett inkább a Le Mans iránt érdeklődik, 2010-től már inkább ott versenyezne. A lap kiemeli, hogy az idei 24 órás versenyen tucatnyi Toyota-mérnök volt jelen, fényképeztek, videóztak, igyekeztek felmérni a mezőnyt.

“Szeretnénk visszatérni Le Mans-ba. A döntés a pénzügyeken múlik, de a jelenlegi gazdasági helyzetben nem valószínű, hogy egyszerre tudnánk pénzelni a Forma-1-et és a Le Mans-t” – idézte az Auto Motor und Sport Yamashinát.

A Toyota egyébként 1998-99-ben már megpróbálkozott a Le Mans-nal, sőt, 1999-ben a győzelem sem volt messze, de a projektet végül épp a Forma-1 kedvéért ejtették az ezredfordulón.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik