Keszthelyen megkezdődtek egy 400 millió forint költségű túra- és sportvitorlás kikötő építésének előkészítő munkái – közölte Horváth Gyula, a beruházó Balatoni Hajózási Rt. igazgatója.
A Keszthelyi-öböl úgynevezett “libás térségében”, 5.300 négyzetméteres parti területen már elkezdték a közösségi klubból, oktató, öltőző- és kikötőkezelői, valamint vendéglátó helyiségből álló vitorlásközpont alapozó földmunkáit.
A hajózási társaság vezetője elmondta: a közel egy hektár vízfelülettel rendelkező és 240 vitorlást befogadó kikötőrendszer építését, ezzel együtt a szükséges mélyítő kotrást jövő év tavaszán kezdi meg a tendernyertes kivitelező.
“A Balatoni Hajózási Rt. fedezi a 2004. június 30-án átadandó beruházás teljes költségét; a város új idegenforgalmi kínálatának megnyitásával az a célunk, hogy Keszthely a nyugat-balatoni vitorlásturizmus bázisává váljék” – fogalmazott Horváth Gyula.
Mohácsi József polgármester közlése szerint a “libás térség” egészét családi üdülő-pihenő központnak szánják szállodával, kempinggel, szabadidős létesítményekkel és az ezzel kapcsolatos kiajánlást az önkormányzat már megtette.
„Senkinek a szociális helyzetére nem lehet válasz, hogy használja a tömegközlekedést” – vita a BKK-rendészet ötletéről
Vitézy Dávid kitart amellett, hogy a tömegközlekedés nem hajléktalanszálló, Győri Péter, a Menhely Alapítvány kuratóriumának elnöke szerint viszont általános a felháborodás a hajléktalanellátók között az LMP-s főpolgármester-jelölt nyilatkozata miatt. Utánajártunk, mit tartalmaz a javaslat, és mi a protokoll most azokban a helyzetekben, amelyekre a BKK-rendészet lenne Vitézy megoldása.