Igazi Red Bull-csatát hozott a Forma-1-es csapatok barcelonai tesztsorozatának második napja, ami nem véletlen, a fiúk az állásukért hajtanak. No nem a Toro Rossóval idén brillírozó Sebastian Vettel, ő már „új csapata” a Red Bull versenygépét hajtotta. A fiatal német rögtön bizonyított is, ő volt az egyetlen, aki 1 perc 20-nál gyorsabban teljesített kört a katalán versenypályán, így hozta az első helyet. Még az sem vetette vissza, hogy egyszer el kellett oltani a kigyulladó fékeit.
Mögötte viszont valódi helyosztó zajlott, három Toro Rossós sorakozik az eredménylistán. A legjobb a tegnapi első, Takuma Sato lett, mindössze 17 ezreddel megverve azt a Sebastien Bourdaist, akinek a helyére pályázik. A negyedik Sebastien Buemi volt, aki szintén eséllyel indul a Red Bull kiscsapatának versenyzői állásáért.
Vettel az új autóval is villámgyors (MTI/EPA)
„Nagyon élveztem a tesztet, jó volt újra az autóban. Az versenyautó remek, és jó érzés vezetni” – mondta Sato. „A szeptemberi teszt kissé kiábrándító volt, csak 3 órát vezethettem, mert délután esett. Ez a teszt viszont nagyszerű volt, 7 hónapja most először vezethettem egész nap, 200 kört tettem meg.”
Igazi érdekesség, hogy a McLaren átengedte új klienséhez a Force Indiához a tesztpilótáját, Pedro de la Rosát. A spanyol sem tudott csodát tenni, az utolsó helyen zárt a vélhetően már némi McLaren-technikával is felvértezett autóval. Ám az ő ezüstnyila sem maradt munka nélkül, mert a csapat másik tesztelője Gery Paffett, miután a KERS-szel szerelt McLarenben meghibásodott az olajnyomás, átpattant abba, egészen az ötödik helyig kormányozva azt.
A Ferrarinál két eltérő programon dolgoztak a két autóval. Luca Badoer megbízhatósági vizsgálatokat végzett a motoron – jövőre már 3 versenyt kell kibírnia – és a sebességváltón, ezért 131 kört mehetett. Marc Gené viszont a 2009-es beállításokról és a gumikról gyűjtött adatokat.
„Megszabadultunk annyi légterelőtől, amennyitől csak lehetséges, hogy szimuláljuk a 2009-es leszorítóerőt, de a lényeg az új gumikon van. Nem tudom egyértelműen összehasonlítani őket, de úgy tűnik a nagyobb tapadás kompenzálja a kisebb leszorító erőt” – mondta Gené, akinek a tesztkorlátozás miatt csak 31 kör jutott.
Robert Kubica is úgy véli nem lesznek lassabbak jövőre az autók, aki tudhatja, mit beszél, hiszen a leginkább 2009-es versenygéppel tesztel. Véleményét az is alátámasztja, hogy a lengyel a hatodik leggyorsabb volt ma.
Barcelonai teszt, második nap:
1. Vettel (Red Bull-Renault) 1:19.751
2. Sato (Toro Rosso-Ferrari) 1:20.017
3. Bourdais (Toro Rosso-Ferrari) 1:20.034
4. Buemi (Toro Rosso-Ferrari) 1:20.223
5. Paffett (McLaren-Mercedes) 1:21.340
6. Kubica (BMW-Sauber) 1:21.521
7. Rosberg (Williams-Toyota) 1:21.525
8. Button (Honda) 1:21.770
9. Sutil (Force India-Ferrari) 1:22.073
10. Di Grassi (Honda) 1:22.283
11. Piquet (Renault) 1:22.348
12. Badoer (Ferrari) 1:22.425
13. Gene (Ferrari) 1:22.772
14. Heidfeld (BMW-Sauber) 1:22.945
15. Van der Garde (Renault) 1:23.250
16. De la Rosa (Force India-Ferrari) 1:23.499
