A találgatásoknak – ha egyáltalán voltak még – most vége, Fernando Alonso jövője világossá vált: a kétszeres világbajnok újabb két évig, 2009-ben és 2010-ben is a Renault-nál marad – jelentette be a csapat. Alonso idén nem túl sikeresen bemutatkozott csapattársa, Nelsinho Piquet is maradhat, igaz, a kis brazil csak 2009-re kapott szerződést.
“Az összeállítás a mezőny egyik legizgalmasabbja, a fiatalság és a tapasztalat tökéletes keveréke” – hangzott a csapatfőnök, Flavio Briatore lózungja.
Alonso és Piquet is marad (MTI/EPA)
Bár nem indult valami jól az idény, az év végére a dobogóra és a győzelemre is alkalmas autó meggyőzte Alonsót, hogy érdemes maradnia, 2005 és 2006 után még várhatnak rájuk közös sikerek. “A nehéz kezdet után túljutottunk a problémákon, folyamatosan javítottuk a teljesítményünket. A szingapúri és japán győzelmeim és a brazíliai dobogó bizonyította, hogy milyen versenyképesek vagyunk. Nyertünk már bajnokságot közösen, voltak nehéz időszakaink, de el vagyunk szánva rá, hogy megismételjük a sikereket a következő idényekben” – mondta a kétszeres világbajnok.
Alonsót ugyan nagyon várta a Honda, és egy darabig a BMW Sauber is szerette volna leszerződtetni, a spanyol elmondta, hogy a javuló forma mellett azért is döntött a Renault mellett, mert a francia csapatnál nagyon otthonosan érzi magát, és szereti a hangulatot.
A kis Piquet-nek nagy kő eshetett le a szívéről, ugyanis a németországi mázlis dobogója és négy pontszerzése nem volt épp erős bemutatkozás, és az utóbbi egy-két hónapban már szinte biztosnak tűnt, hogy lecserélik őt a GP2-es Lucas di Grassira vagy esetleg a Renault másik fiatal tehetségére, a francia Romain Grosjeanra.
A jövő évi várható pilótafelállás:
Ferrari: Kimi Räikkönen, Felipe Massa
McLaren: Lewis Hamilton, Heikki Kovalainen
BMW: Robert Kubica, Nick Heidfeld
Renault: Fernando Alonso, Nelsinho Piquet
Toyota: Timo Glock, Jarno Trulli
Toro Rosso: bizonytalan
Red Bull: Sebastian Vettel, Mark Webber
Williams: Nico Rosberg, Kazuki Nakajima
Honda: bizonytalan
Force India: Adrian Sutil, Giancarlo Fisichella