A Budapest és a röszkei határátkelőhely közötti 156,5 kilométeres autópályaszakasz fenntartását három üzemmérnökség: az újhartyáni, a kiskunfélegyházi és a balástyai végzi. Ez utóbbi az M43-as autópálya 2 kilométeres szakaszát is felügyeli, az útfelület nagysága megközelíti a 2,9 millió négyzetmétert.
Bevetésre várnak a hókotró gépek (fotó: MTI)
A téli időszakban az útellenőrök nappal két-, éjszaka négyóránként ellenőrzik a pályát. Az autópálya mentén található 12 meteorológiai állomás pedig ötpercenként automatikusan továbbítja a legfontosabb adatokat az időjárásról és az útburkolat állapotáról.
Az útfelület karbantartására közel negyven saját és bérelt szóró- és hóeltakarító gépet használnak – közölte Taskovits Attila, a Magyar Intertoll Zrt. vezérigazgató-helyettese.