Az újrakötésekben az Aegon áll az élen – az Allianz egyelőre főként a konkurenseitől szerez ügyfeleket. Az előző évekhez hasonlóan az idén sem honorálják a biztosítók a hűséget, ezért az ügyfelek többsége – jellemzően több mint 70 százaléka – már akkor is jobban jár, hogy saját biztosítójánál újraköti a kötelező biztosítását.
Az eddig megkötött szerződésekből ugyanakkor az is látszik, hogy az újrakötések aránya a legtöbb új biztosítást kötő Allianznál egyelőre a 30 százalékot sem éri el. Vagyis az Allianz új szerződéseinek több mint kétharmadát más biztosítóktól nyerte. Hasonló arányt mutat a KÖBE, a Groupama és az Union statisztikája.
Újrakötési arányok biztosítonként (forrás:Netrisk.hu)
A középmezőnyhöz tartozó biztosítók közül – melyek részesedése az új szerződésekből 10 százalék alatt marad – az OTP-nél, a Generalinál és az Aegonnál jelentős az újrakötések aránya – a listavezető Aegon esetében az új szerződések kétharmadát meglévő ügyfelek hozzák. (A Signal újrakötéseinek magas aránya nem mérvadó, tekintettel a társaság minimális kötésszámára.)