Ezt Szalay Balázs, a viadal szervezője jelentette be a táborfalvai lőtéren, az első gyorsasági szakasz helyszínén tartott sajtótájékoztatón. Szekeres Imre honvédelmi miniszter elmondta, hogy a tárca mint a viadal támogatója minden technikai segítséget biztosít a sikeres lebonyolításhoz.
Megjegyezte, a minisztérium a jövő esztendőben saját tereprali csapatot, úgynevezett Dream Teamet indít a hazai és nemzetközi futamokon, ezzel a lépéssel a népszerűsítést, a fiatalok megnyerését tartja szem előtt. A tárcavezető még hozzátette, néhány éven belül szeretnék lecserélni a járműparkot.
Nappal szemben: Darázsi Zsolt MAN kamionja (MTI)
A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a verseny rajtja Budapesten a Hősök terén lesz, ezután a táborfalvai gyors következik, majd Romániában, Nagybánya környékén további öt mért szakasz következik. A folytatásra a “karaván” visszatér Magyarországra, és Veszprém mellett további négy gyorsaságival fejeződik be a nagy kaland.
A Közép-Európa-rali teljes távja 3300 km, a mért szakaszok hossza pedig 1610 km lesz. A világ legjobb terepralisait felvonultató megméretésen 135 motor, 86 autó és 46 kamion próbál majd szerencsét.
“A Dakar után ez a legnagyobb tereprali-viadal” – mondta Szalay, aki egy Opel Antarával rajtol a versenyen.
Palik-Szekeres duó a tatárszentgyörgyi lőtéren (MTI)
A sajtótájékoztató végén Szekeres Imrének is volt lehetősége arra, hogy kipróbálja Palik László autóját, a tárcavezető “navigátorként” ment két kemény kört a Nissanban.