Élet-Stílus

A kémügy miatt szenved Alonso?

Egy spanyol lap szerint a Renault idei gyenge formájának egyik oka, hogy a csapat a tavalyi kémkedési ügye után bizonyos fejlesztéseket inkább visszatartott, nem mert az autóra szerelni.

A spanyol Diario AS érdekes magyarázattal menti Fernando Alonso csapatának pocsék formáját. A spanyol pilóta által is csak a mezőny végébe sorolt autó fejlesztését a lap szerint a tavalyi kémügy erősen befolyásolta.

A Renault-nál egy a McLarentől átszerződött alkalmazott által elcsent műszaki rajzok miatt voltak bajban – a vizsgálatok szerint az említett mérnök négy darab műszaki rajzot mutatott meg renault-s kollégáinak, ezek az üzemanyag-rendszert, a sebességváltót és a wokingiak ellensúlyos lengéscsillapítóját ábrázolták. Bár a lengéscsillapítóval kísérleteztek is a franciák, a birtokukba került információk használhatatlannak bizonyultak, így büntetést végül nem kaptak.

Nem mertek fejleszteni (vezess.hu)

Nem mertek fejleszteni (vezess.hu)

A Diario AS szerint a csapat 2008-ra egy új fejlesztésű lengéscsillapítóval is készült, amelyet azonban pontosan a kémügy miatt végül nem szereltek fel. A lap a csapatfőnököt, Flavio Briatorét is idézi, aki szerint „bizonyos ügyek” valóban hátráltatták a fejlesztést.

Fernando Alonso Bahreinben viszont megerősítette, hogy a Renault Barcelonára már egy ilyen alkatrésszel készül, úgy tűnik, hogy a csapat szerint már elült az ügy. A múlt héten Angliában a tesztpilóta, Lucas di Grassi már tesztelte is a barcelonai specifikációjú R28-ast.

Viszont akár lesz új lengéscsillapító, akár nem, egy biztos, ha a csapat nem akar a mezőny végén kullogni, fejlesztésre van szükség, és ezt ők is tudják: „Enyhe kifejezés, hogy fejlődnünk kell, egy egész fejlesztéscunamira van szükségünk, ha előre akarunk lépni!” – mondja a technikai igazgató, Bob Bell.

—-Schumi visszaül a Ferrariba—-

Michael Schumacher újra felveszi a munkát a Ferrari csapatnál. A német a jövő héten Barcelonában teszteli majd az autót.

A Ferrari tesztpliótája, Michael Schumacher a jövő héten újra munkába áll. A motorversenyek után most újra Forma-1-es Ferrarit vezet.

Schumacher tavaly év végén, majd egy alkalommal idén is tesztelt már a csapatnál – ragyogó eredményekkel -, a barcelonai teszteken pedig megint ez lesz a feladata. A csapat közlése szerint a hétszeres világbajnok által vezetett autó már a 2009-es aeroszabályoknak felel majd meg, és a jövőre újra bevezetésre kerülő slick Bridgestone-okkal szerelik majd.

Természetesen a csapat versenyzői, Felipe Massa és Kimi Räikkönen is részt vesznek majd a barcelonai munkában, ők azonban az idei autó fejlesztésén dolgoznak a két hét múlva következő Spanyol Nagydíj előtt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik