Gazdaság

VÁSÁRÉPÍTŐK – Házi szállító

Mi saját magunkat örököltük. Ezt az első hallásra talán groteszknek tűnő megállapítást Mundt Thomas, a Hungexpo Expotech Kft. kereskedelmi igazgatója tette, amikor társasága piaci előnyeit, illetve hátrányait sorolta. A kiállítástervezéssel és -kivitelezéssel foglakozó cég a Hungexpo első privatizációs hullámban történt karcsúsításakor jött létre. Százszázalékos tulajdonosa a Hungexpo, tevékenységének 80 százaléka ma is az annak területén működő vásárokhoz kötődik. Öröksége az a hatalmas szétszedhető és összerakható készlet, amely évekig szolgálta a Hungexpo kiállításait, és amelynek hasznosításából ma is meg kell élnie. (A cég egyébként létrejötte óta nyereséges.)

A korábbi nagy kiállítói ügyfélkör megszűnésével a piacot kezdő kisvállalkozások, illetve multinacionális cégek, vegyes vállalatok lepték el. Ez utóbbiakat igen nehéz üzleti partnerként megszerezni, hiszen a gondosan kialakított vállalati arculat mögött jól felszerelt, kiállításokra is felkészült tervezői és kivitelezői gárda áll. Az események is átalakultak, hiszen amíg korábban évente kétszer, ősszel és tavasszal nagyobb kiállítások és vásárok voltak, addig most kisebb, szakosított rendezvényeket tartanak, az év során jobban elosztva, számos új helyszínt igénybe véve.

Az új piacot azok a kezdő vállalkozók jelentik, amelyeknek sem kiállítási tapasztalatuk, sem hatalmas elkülönített költségvetésük nincs a kiállításokon való részvételre. Ezek uniformizált standokon jelennek meg, hiszen számukra a részvétel a fontos. A Hungexpo olyan szolgáltatáscsomagot ajánl fel, amelyben a bérleti díjon, a takarításon és még sok máson kívül az egységstand igénybevétele is bennfoglaltatik.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik