Gazdaság

MESSZE MÉG A DROSZTBÉKE

A hazai magántaxizás az idén ünnepelhetné 15 éves fennállását. Ünneplésre azonban aligha van oka. Peredi Péter, a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetségének (Fuvosz) főtitkára a drosztkisajátításokat tartja a legnagyobb problémának. Szerinte olyan szabályozásra lenne szükség, amely minden taxiállomás használatát minden taxis számára lehetővé teszi. A Fővárosi Önkormányzat elképzelése szerint növelni kellene a drosztok számát, amelyet az önkormányzatok által létrehozandó szervezet működtethetne, és a droszthasználatért a taxisok átalányt fizetnének. Utóbbinak a bevezetéséhez azonban módosítani kellene a taxiengedélyek szabályait, ami viszont már a kormány asztala. Horváth György, a Volán 6×6 taxik fuvarszervezését végző VolánCom ügyvezetője nincs az átalány ellen, azonban szerinte ezt nem a droszt használatáért, hanem a fenntartásáért kellene fizetni, mert a taxisok közterülethasználata hozzátartozik a feladatuk ellátásához. A drosztokat működtetését ő a kamara kezében látná jó helyen. A Fuvosz főtitkára szerint a taxik számának korlátozására is alkotmányos megoldást kell találni, mert jelenleg jóval több cirkál az aszfalton, mint amennyit a kereslet indokol, és hasonló véleményen van a többi taxis szervezet is. Abban többnyire minden érdekelt egyetért, hogy a droszt, a kocsi, a viteldíj és a létszám kérdésének együttes és összehangolt megoldásával lehet csak változtatni a taxipiac erkölcsileg és gazdaságilag egyaránt anarchikus állapotán. Ennek megoldását azonban mindenki úgy képzeli el, hogy az ő pozícója lehetőleg ne romoljon.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik