Gazdaság

Tesco: bejöttek az újítások, de titok, hogy mennyire

Saját bevallásuk szerint jól megy a webshopjuk és az önkiszolgáló kasszák is. De hogy mennyire jöttek be nekik az újítások, azt nem árulták el. Üzleti titokra hivatkozva.

A Tesco 2010 decemberében indította el első önkiszolgáló pénztárát, és idén tavasszal pedig a CBA után másodikként elrajtolt a webshopja. Szerettük volna megtudni, mennyire jött be az áruháznak a két új szolgáltatás, azonban a „mennyire” kérdésére nem válaszoltak – üzleti titokra hivatkozva.

Többet költünk a neten, mint az üzletben

Érdekelt volna bennünket többek között az, hogy az előzetesen regisztráltak számához képest hányan használják rendszeresen az online Tesco szolgáltatásait. Aztán hogy melyek a legkedveltebb szállítási napok, milyen összegben vásárolnak a neten, hogyan fizetnek leginkább (online vagy bankkártyával), és hogy a várt forgalomhoz képest konkrétan mennyi realizálódott.

A Tesco azonban csak annyit közölt velünk, hogy az előzetesen regisztráltak túlnyomó része kipróbálta a szolgáltatást, s e mellett folyamatosan nő a regisztráltak és az aktív vásárlók száma. Jellemző, hogy aki egyszer kipróbálta, az visszatérő vásárló lesz. Az átlagos online kosárérték pedig jóval meghaladja az áruházi értéket. Ez érthető is szerintük, a kényelmi szempontok miatt (nem kell cipekedni, egyszerre több mindent vásárolnak).

Egyelőre csak Budapesten és vonzáskörzetében, illetve Szegeden és környékén érhető el a szolgáltatás. Az érdeklődés eddig “felülmúlta a várakozásaikat”, mert mint írták, olyan vásárlók is használják a szolgáltatást, akik eddig nem voltak Tesco-vásárlók.

Még több helyen lesz önkiszolgáló kassza

Megtudtuk még, hogy folyamatosan bővítik az önkiszolgáló kasszák számát, s hogy úgy látják, a vásárlóik megkedvelték ezt a szolgáltatást. Jelenleg 82 áruházukban több mint 450 olyan kasszát üzemeltetnek, ahol a vevő maga csekkolja be az árut a gépbe, és a fizetést is önállóan intézi. Céljuk, hogy még több ilyen kassza legyen.

Ha pedig több önkiszolgáló kassza lesz, abból az is következhet, hogy kevesebb pénztárosra lesz szükség. Még akkor is, ha az önkiszolgáló pultoknál egy-két segítőnek ott kell lennie. Ezért az is érdekelt volna minket, hogy spóroltak-e munkaerőt, s ha igen, mi lett a felszabaduló pénztárosokkal. De erre a kérdésre sem reagáltak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik