Gazdaság

A PSZÁF egyedi ügyekben is segít ezentúl

Vidéki fogyasztóvédelmi hálózatot hozott létre a PSZÁF, mivel a fogyasztóvédelmi bírságot saját jogon használják fel - mondta el a Ma Reggel műsorában Szász Károly, a felügyelőség elnöke.

Közvetlen fogyasztóvédelmi szolgáltatást indított a felügyelet. Ez nem teljesen új elgondolás, egyre erősödik a válság kitörése óta, mostanra sikerült realizálni – mondta Szász Károly.

Április 1-je óta nyolc vidéki városban – Debrecen, Eger, Szeged, Kecskemét, Győr, Székesfehérvár, Nagykanizsa, Zalaegerszeg – is működtetnek irodákat a kormányhivatalok épületében, amelyeket civil szervezetek segítségével szerveztek. Fenntartásuk évi 30 millió forintba kerül, ezt teljes egészében a felügyelet finanszírozza, erre használva fel a fogyasztóvédelmi bírságok egy részét – tette hozzá Szász Károly. A hivatalok szakemberei életviteli kérdésekben is adnak tanácsot. Maga a felügyelet képezte ki a munkatársakat, folyamatosan ellenőrzik őket.

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének elnöke megjegyezte, hogy nem teljesen egyéni panaszokkal foglalkoznak, konkrét jogvitákba nem akarnak és nem is tudnak belefolyni. Általános jogsértő problémákkal érkezőknek nyújtanak segítséget, fogyasztóvédelmi eljárás során próbálják orvosolni a sérelmeket. Amennyiben nagyon egyedi a hozzájuk forduló problémája, segítenek a panasz megfogalmazásában és a szolgáltatóhoz irányításban.

Szász Károly szerint meg lehet szűrni, melyek a kisebb, illetve szélesebb rétegeket érintő problémák, az utóbbiak kerülnek a felügyelethez. Amennyiben nem sikerül megoldást találni, a fogyasztó újra visszamehet és ügye bíróságra, vagy – mivel a kamarák mellett július 1-jétől mediátori testületek működnek majd – békéltető testület elé is kerülhet – jegyezte meg a PSZÁF elnöke a Ma Reggelben.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik