Itthoni bankok emberi erőforrás szakembereinek panasza, hogy a számítástechnika iránt igazán elkötelezett ifjak inkább a szoftverházakat választják, ahol alkalmasint kevésbé kötött a feladat, s több a lehetőség a további elmélyülésre. Az IT tanácsadó cégeknél az egymás után következő, mindig új munka a vonzó. “Ugyanakkor száz jelentkezőből ha három megfelel a bank elvárásainak” – mondja Tóth Tímea, a Budapest Bank információtechnológiáért felelős emberi erőforrás vezetője. Ennek az intézménynek például kapásból három kívánalma van. A jelöltnek rendelkeznie kell a legújabb technológiai ismeretekkel, ismernie kell a banki folyamatokat, és az üzleti szempontokat is tudnia kell érvényesíteni. Banki panasz az is, hogy az igazán jó IT szakemberekritkán bírnak vezetői rátermettséggel.
Az OTP Banknál – immár túl az informatikai fejlesztéseinek legjaván – a fő feladat jóval inkább a saját számítástechnikai szakembergárda megtartása. Abból ugyanis rendre csábítani próbálnak más, fejlesztéseiket mostanság kezdő bankok. A fejlesztők kiválasztásánál az OTP egyébként az alapképzettség színvonala mellett azt vizsgálta, hogy a jelentkezők mennyire hajlandók a további fejlődésre, hiszen a számítástechnikai tudás gyorsan avul – magyarázza Rudas Ágnes, a bank humán errőforrás igazgatója. –