Először találkozhat a közönség Magyarországon – a Trafó műsorszervezőinek jóvoltából – Jo Fabiannak, a világhírű német koreográfus és táncteoretikus Európa-szerte ismert rendezésével, a Blown Away-vel. Az október 24-én és 25-én látható darab a híres zenésznek, T. Rex-nek állít emléket. A kiindulópont egy fekete-fehér fotó. A fényképen egy férfi ül, félig fekve egy karosszékben, előtte hangfal. Haja lobog, mellette az asztalon martinis üveg reszket a zene hangtalan áradásában. Erre építi Jo Fabian a koreográfiát, amely mögött – mint esetében mindig, most is – nagyon erős elméleti háttér áll. Az alkotó a tánc nyelvét tudatosan, szinte filozófiai megalapozottsággal használja. A Blown Away egy kutatás kezdete, a mozgás új nyelvének keresése, amely az írás szabályain alapul.
A szöveg átalakítása a test nyelvére lehetőséget teremt a táncnak, hogy még bonyolultabb jelentést fejezhessen ki, ugyanakkor ez nem nehezíti meg a néző számára a befogadást. A színpadkép a csendes figyelem élményére épül; miközben a táncosok szöveget táncolnak, vagyis testükkel szöveget “írnak”, a közönség megtanul újra “olvasni”. Bár a folyamat racionálisnak tűnik, az eredmény végül mégsem az. Az előadás során nagyon intim légkört teremt a táncosok elmélyült figyelme saját mozgásuk “megértéséhez” és “olvasásához”. A szimbólumok áradása közepette a néző számára világossá válik, ahogy különböző testek reagálnak ugyanarra a szövegre. Bizonyos értelemben ez semmi újat nem jelent – írta egy kritikus a darab berlini bemutatója után -, de ezt ennyire láthatóvá tenni – éppen ebben rejlik Jo Fabian művészetének nagysága. –