A MEGVALÓSÍTÁS KOCKÁZATAI
A metró építési területén négy kármegelőző intézkedést igénylő épület található, további 14 épületnél pedig részletes szakértői vizsgálatoknak kell eldönteniük, van-e szükség kármegelőző beavatkozásra
Az építkezés kockázatot jelent a Gellért fürdőt tápláló hévízforrásokra
Az új vonal csak helyi jelleggel és csekély mértékben csökkenti a légszennyezést (a zajterhelést ezzel szemben jelentősen mérsékli)
Az építkezések jelentős mértékben zavarják, akadályozzák a felszíni közlekedést, az autóforgalom lelassulása miatt az autóbuszok is lassabban közlekednek majd a munkálatok idején
AZ ELMARADÁS KOCKÁZATAI
A főváros belső területei és a budai peremkerületek, agglomerációs települések közti napi forgalom jelentős növekedése
Nem lesz mód Dél-, illetve Észak-Buda tömegközlekedési kapcsolatainak javítására, a 17-es és a 19-es villamosok vonalának összekapcsolására, ezzel a 86-os autóbuszok kiváltására
A Belvárost övező területek “szlömösödése”
A zsúfolt budai főútvonalak telítetté válása, gyors elhasználódása
A felszíni tömegközlekedés mainál is zsúfoltabbá válása, a járatok menetidejének meghosszabbodása
A Szabadság híd statikai állapotának további gyors romlása