Gazdaság

Átrendeződés

Az FMCG forgalom megoszlása az egyes értékesítési csatornák között érdekes trendekre hívja fel a figyelmet. A hipermarketek előretörésével egyidejűleg figyelemre méltó a kis diszkontok visszaesése a tavalyi súlyukhoz képest. A diszkontok egyik problémája, hogy a magyar fogyasztói árak általában túl alacsonyak ahhoz, hogy a diszkont árak valóban vonzó alternatívát jelentsenek a többi bolttípushoz képest. Ezért például a nagy német diszkontlánc, az Aldi – noha tervezi belépését a magyar piacra – még mindig kivár. De a szupermarketek a tavalyi visszaesés után valamelyest javítanak pozíciójukon. A nagykereskedők részesedésének növekedése 1999-ben azt jelzi, hogy kezdik megtalálni helyüket a privatizáció óta teljesen átalakult kereskedelmi struktúrában. –

Ajánlott videó

Olvasói sztorik