Gazdaság

Csírázó e-kereskedések

Nagyobb a füstje, mint a lángja – gondolja a számítógép kezelésében nem is járatlan egyszeri vásárlójelölt, amikor az első fél órát tölti el a netes áruházakban bolyongva, próbálván előbb megkeresni az áhított terméket, azután pedig némi többletinformációhoz jutni róla. A virtuális áruházak már itthon is egyre növekvő, ám még gyermekbetegségekkel küszködő táborát éppen e fogyasztói magatartás felismerése miatt színesítik az úgynevezett árkereső, vagy ár-összehasonlító szolgáltatásokat kínáló cégek. Néhány hete lépett a nyilvánosság elé szolgáltatásával az “arindex.hu” helyen fellelhető csapat. A nemrégiben 250 milliós forintos tőkét magához vonzó Priceinfo.hu, illetve az abból kivált Infoworld nevű cégeknek konkurenciát támasztó szolgáltatás lényege, hogy több ezer vállalkozás több tízezer termékét és szolgáltatását gyűjti össze egy, az interneten is elérhető, kereshető adatbázisban. Így például egy építkezés alkalmával nem szükséges az egész várost bejárni, ha az ember a legolcsóbban szeretné megvásárolni a csempét a fürdőszobába, a legújabb divat szerinti függönyöket szeretné beszerezni vagy éppen csak villanyszerelőt keres. Persze a tapasztalatok szerint egyelőre még ezek a szolgáltatások is inkább a Yellow Pageshez vagy a Szaknévsorhoz hasonló – igaz, annál könnyebben használható – tartalommal bírnak, azaz az árlistát nem látjuk és vásárolni sem lehet a netei. A világháló adta lehetőségek ennél azonban sokkal szélesebbek, később a vállalatok közötti forgalom, sőt a kiskereskedelmi árusítás is megoldható lesz e társaságok rendszereivel. –

Ajánlott videó

Olvasói sztorik