KONCENTRÁCIÓ. Az elkövetkező évtized gyorsuló változásokat fog hozni a húsfélék világpiacán.
A termelés egyre nagyobb része értékesül majd külföldön, az exportőrök száma azonban csökkenni fog. Ez egyrészt a szigorodó minőségi standardoknak, másrészt a nagy piaci szereplők növekvő hegemóniájának lesz a következménye.
VÁLTOZÓ FOGYASZTÓI IGÉNYEK. A fejlett országokban az “öregedő társadalom” mind nagyobb hányada él egyedül, egyre kevesebbet főz,
s növekszik az igény a kisebb kiszerelésű, minél rövidebb idő alatt elkészíthető húsételek iránt.
A vásárlók emellett fokozott figyelmet fordítanak
a hústermékek eredetére, feldolgozási technológiájára. Ezzel ellentétben a fejlődő térségekben fiatalodik a populáció, ott 2020-ra
a népesség fele 25 év alatti lesz. Ez a demográfiai hatás létrehoz egy erősödő fogyasztói réteget,
s az e régiókban is beinduló gazdasági fejlődés pedig a fogyasztók minden rétege számára nagyobb húsfogyasztást tesz majd lehetővé.
URBANIZÁCIÓS HATÁS. A városokban számos tényező segíti elő a húsfogyasztást, így a magasabb jövedelmek, a hatékony kereskedelmi csatornák,
a több szolgáltatás és háztartási készülék. A húsfélék versenyében – árelőnyének köszönhetően – tovább erősödik a baromfifélék pozíciója: ezek tíz éven belül várhatóan az összes húsfogyasztás egyharmadát teszik majd ki. Ezt támasztja alá, hogy súlyuk a hús világkereskedelmében az 1986-os 17 százalékról 1998-ra 44 százalékra nőtt.