Üzletpolitikájának átalakítására, kapacitáscsökkentésre készül a British Airways (BA). Londoni hírek szerint a légitársaság a következő három éven belül 12 százalékkal kívánja csökkenteni a teljesített utaskilométerek számát. Az átszervezésről szóló hírt ugyan megerősítette a BA szóvivője, ám nem erősítette meg az egyes járatok megszüntetetéséről szóló információkat. Ez lapértesülések szerint elsősorban az Európába indított gépek számát érintené. (A BA és a LOT, illetve a Malév közötti tervezett együttműködésről lásd a 21. oldalon lévő írásunkat.)
A negyedéves adatok szerint a nyereségesség drasztikusan csökkent, holott tavaly még látványos növekedésről számolhatott be a társaság. A BA-nál most a hatékonyság javítása a legfontosabb szempont. Az átszervezés során a jelek szerint a nagyobb pénzű ügyfelek csábítására törekednek. Ezt bizonyítja, hogy a légitársaság tavaly augusztusban lemondott öt nagy Boeing 747-es gép vásárlásáról, helyettük tizenhat 777-est rendelt. Ezeken a repülőkön ugyanannyi férőhely van az első, illetve business osztályokon, ám a turista részlegnél 130 üléssel kevesebb található. A cégnél nem titkolják, hogy az első és business osztályon utazó ügyfelek hozzák a profitot. A turista osztályú helyek értékesítésén elenyésző a nyereség. Ennek ellenére a BA – vélhetően hosszú távú stratégiai megfontolásból és talán a lassú jegyáremelés miatt – az idén átalakította turista osztályait a transzkontinentális járatain. Egyrészt magasabb színvonalú étkezést biztosítanak a vendégeknek, másrészt minden ülésbe kis televízió monitort építettek be, hogy kellemesebben teljen az utazás. A BA a most bevezetendő plusz szolgáltatások révén azt reméli, hogy a 4,2 százalékra süllyedt árrését néhány éven belül ismét a korábbi 7,6 százalék közelébe tornázhatja vissza. –