Belföld

A Tesco és a CBA az első

szamitogep(210x140)(5).jpg (számítógép, internet, )
szamitogep(210x140)(5).jpg (számítógép, internet, )

A két áruházlánc webshoppal erősít, a többi élelmiszerbolt-hálózat még tervezi az online árusítást.

A CBA megújult webáruháza kedd óta üzemel – derül ki a cég csütörtöki közleményéből, amely szerint több mint 3000 termékből válogathatnak a vásárlók online.

Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója az MTI-nek elmondta, hogy a rendelés leadását követően akár már 48 óra elteltével szállítanak, a szállítási időpontot pedig a vevő választhatja ki a felkínált lehetőségek közül; este is át lehet venni a termékeket.

A kínálatról Fodor Attila elmondta, hogy abban minden termékkategória megtalálható. Újdonság, hogy pékárut, tejtermékeket, csomagolt húsokat, zöldséget, gyümölcsöt is lehet rendelni, vagyis friss termékek is a kínálatba kerültek – ismertette, hozzátéve, hogy az igények alapján módosítják a kínálatot.

A kommunikációs igazgató szólt arról is, hogy egyelőre Budapesten és az agglomerációban lehet házhoz szállítást kérni. Hangsúlyozta: a CBA egyik 21. kerületi áruházában helyszíni átvételre is van lehetőség a rendelés leadását követő munkanapon, 12 órától.

A CBA azzal számol, hogy a webes vásárlás a jövőben folyamatosan erősödni fog, ezért nagy hangsúlyt fordítanak erre a területre.

Tesco Online márciustól

A Tesco Globál Áruházak Zrt.-nél január közepén indult el az előregisztráció a Tesco Online Bevásárlásra, amelyre a várakozásoknál jóval többen regisztráltak – mondta el az MTI érdeklődésére Varró Balázs, a társaság kommunikációs vezetője.


Fotó: Neményi Márton

Az új szolgáltatás 2013 márciusának végéig beindul. Varró Balázs hozzátette: a szolgáltatás keretében 20 ezer termék lesz kapható, házhoz szállítást pedig egyelőre Budapesten és környékén terveznek.

A többiek kivárnak

Az Auchan is foglalkozott már az online vásárlás kérdésével, de egyelőre nincs döntés erről, így időpont sem a bevezetésre. Gillemot Katalin, a cég kommunikációs igazgatója szerint a gazdaságos üzemeltetés feltételeit kell megteremteni, és egy ilyen beruházás elsősorban informatikai oldalról beruházásigényes. Kifejtette: akkor lehet elindítani a webáruházat, ha pontosan lehet látni, hogy a forgalomból mennyi idő alatt térül meg a befektetés.

Fehér István, a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. kommunikációs vezetője azt mondta: vizsgálják a kérdést, de tekintettel arra, hogy döntés nem született, konkrétumokkal nem tud szolgálni.

A Lidl-nél azt mondták az MTI érdeklődésére, ők nem tervezik webáruház indítását.

A GKIeNET és a T-Mobile közös felmérésének adatai szerint 2011-ben 155 milliárd forintnyi árut vásároltak online módon a magyar fogyasztók, ami a hazai kiskereskedelmi forgalom 2,4 százaléka. 2011 végén az online vásárlók száma 1,4 millió volt, ami a 14 év feletti internetezők körülbelül 35 százaléka.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik