Gazdaság

A vásárlás szentélyei

ÁRUHÁZ. A 7 ezer négyzetméter bruttó alapterületű, nem széles árukínálatú egységtől egészen a 60 ezer négyzetméteres, teljes áruválasztékkal rendelkező óriásáruházig terjed a skála. Általában sok ruházati és háztartási árut tartanak.

SZUPERMARKET. Önkiszolgáló üzlet széles élelmiszer-kínálattal, 400 és 2700 négyzetméter közötti területen. Bevételeinek legalább 80 százaléka élelmiszer eladásából származik.

SZUPERSTORE. A szupermarkethez hasonló, 2700 és 5300 négyzetméter közötti üzlet.

HIPERMARKET. 5300 négyzetméternél nagyobb, egyszintes önkiszolgáló üzlet, széles választékkal, parkolóval.

KISKERESKEDELMI RAKTÁRÁRUHÁZ. Egyszintes épület, mely nem élelmiszer-termékeket árul, legalább 1000 négyzetméteres bruttó alapterületen, egy e célra épített ipari jellegű épületben található, sok parkolóval, jó fekvésű helyen, jó csatlakozással az úthálózatra.

RETAIL (WAREHOUSE) PARK. Három vagy több kiskereskedelmi raktáráruház egy területen. A kereskedelmi parkok jellemzően 10 ezer és 50 ezer négyzetméter közöttiek, távol helyezkednek el a városközponttól, jó helyen és könnyű csatlakozással az úthálózatra.

FACTORY OUTLET CENTRE. “Közvetlenül a gyártótól” központ. Falu jellegű, 10 ezer négyzetméter körüli kiskereskedelmi területtel, nagy márkák gyártóinak képviseletével, rövid távú bérleti szerződéssel, távol a városközponttól. Árengedménnyel kínálnak kifutó termékeket, valamint újakat, piacra dobás előtti tesztelés céljából.

Forrás: Healey & Baker

Ajánlott videó

Olvasói sztorik