Az emberi erőforrások miniszterét bízta meg a kormány az adatbázis létrehozásával.
Fülöp Attila, az Emberi Erőforrások Minisztériuma család- és esélyteremtési politikáért felelős helyettes államtitkára elmondta: az állam nagyjából 130 milliárd forint közpénzt költ évente tényleges segélyezésre, annak kiutalása jegyzői, járási hatáskör. Ezeket a jelenleg még széttagolt adatbázisokat kívánják most egységesíteni, átláthatóvá tenni.
A nyilvántartás célja, hogy egyénre lebontva lehessen látni a kiutalt összegeket.
A helyettes államtitkár hangsúlyozta, a nyilvántartás a jogosultság feltételeit nem vizsgálja.
A nyilvántartásban szerepelni fognak az aktív korúak ellátásában, az időskorúak járadékában, az alanyi jogú ápolási díjban, a lakásfenntartási támogatásban, a közgyógyellátásban részesülők, továbbá azok, akik rendszeres gyermekvédelmi kedvezményt kapnak.
Az adatbázist a Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal fogja kezelni, a nyilvántartás és az abba való betekintés szabályozása megfelel majd az adatvédelmi szabályoknak – tette hozzá a helyettes államtitkár.
Jelenleg 960 ezren részesülnek valamilyen szociális és gyermekvédelmi pénzbeli vagy természetbeni ellátásban.
Arról nincs hír, mikorra várható, hogy elkészül az országos adatbázis és arról sem, mi célra használnák.
Tavaly felmerült a segélyplafon bevezetése, vagyis, hogy egy ember csak egy maghatározott összegig kaphatna állami támogatást.