SZÁJHAGYOMÁNYOZÓ BANKOK. Az erkölcsi megfontolásokat, a morális elveket az intézmény vezetői örökítik át szóban, magatartási példákon, spontán módon.
ARCULATI KÓDEXEK. A vállalati marketingstratégiához állnak a legközelebb a társasági dokumentumok sorában. Szinte kizárólag az ügyfelekkel való kapcsolattartás viselkedési szabályait tartalmazzák, gyakran a külső megjelenést helyezve előtérbe. Ha nem csupán erre, hanem a bank más érintettjeire is kiterjed “hatályuk”, megalkotásukat akkor is főleg
az intézmény előnyös színben való feltüntetése vezérli, következésképpen publikusak. E kódexeket alkalmasint “be is tanítják”.
IRÁNYÍTÁSI SZABÁLYZATOK, MUNKANORMÁK. A bankok ezek esetében az etikai megfontolások lelőhelyeként főleg
a vállalati belső szabályokat, leiratokat, hivatalos értesítőket sorolják. Nem ritkán a munkaszerződés részeként kell
az alkalmazottaknak – felelősségi szintjüktől függően – bizonyos szabályok betartásáról nyilatkozniuk.
KOMPLEX KÓDEXEK. Többféle elemet elegyítenek, igyekeznek a társaság tevékenységének valamennyi aspektusát
és érintettjét benne feltüntetni, a lehetséges viszonyokat tisztázni, a mindennapi ügyekben iránymutatóul szolgálni.