A BKK villamos- és trolibusz-járműfejlesztésre vonatkozó uniós projektjének első üteme keretében írta ki a pályázatot szóló és csuklós, alacsonypadlós trolik beszerzésére. 14 szóló és 10 csuklós járművet vennének, ennek költsége a központ becslései alapján nettó 62 millió euró.
A járművekkel szemben előírás, hogy legalább négy kilométert képesek legyenek felsővezeték nélkül megtenni, a 12 méteres szólók legalább 62, a 18 méteres csuklósok pedig 102 utas befogadására legyenek képesek.
A BKK emellett jogosult lenne akár egy, akár több ütemben további 84 jármű és kapcsolódó szolgáltatások megrendelésére is. A tenderen azok a cégek indulhatnak, amelyek referenciájában egyebek mellett szerepel legalább 15 trolibusz leszállítása és üzembe helyezése. Az elbírálásánál a legtöbbet a nettó ár számít.
Közleményében a BKK arra hívta fel a figyelmet, hogy az új járművek húszévesnél idősebb trolikat váltanak majd ki Budapesten. Az elbírálás során fontos lesz a kedvező energiafogyasztás, az önjáróképesség garantált úthossza, a lábtartó-dobogó nélküli ülések minél nagyobb aránya, de összességében a legelőnyösebb ajánlat nyer. A referenciákat úgy határozták meg, hogy a tenderen hazai gyártók is indulhassanak. Az ajánlatokat július 30-áig kell leadni, az első járművek 2014 végén megérkezhetnek Budapestre, üzemeltetőjük a BKV lesz.