Gazdaság

MÁSHOL BOLDOGULT A KÉT CSOKIÓRIÁS

Számottevően növelte tavaly az árbevételét a két nagy édesipari cég, a Nestlé és a Stollwerck magyarországi leányvállalata. A 26, illetve 35 százalékos forgalombővülés mögött azonban csak részben húzódnak meg hasonló okok. Amíg ugyanis a Nestlé növekedésének motorja kizárólag a belföldi eladás volt, addig a konkurens a korábbinál jobban támaszkodhatott az exportra. A Stollwercknél egyébként 1996 után az idei év jelentheti majd az igazi robbanást: a kiszállítást 39 százalékkal akarják bővíteni. Az export döntő része Oroszországba jutna, ahol az anyacég fejlődő piacra talált. A Nestlénél a kivitel lényegében a korábbi nominálértéken maradt tavaly, ezt azonban ellensúlyozták a belföldi eladások, amelyek termékbevezetések és piacszerzések révén bővültek. A tavaly már 652 milliós adózás előtti nyereséget elérő Nestlé fejlesztési terveihez alaptőkéjét 6 milliárd forinttal, 12 milliárd fölé emeli. A cég bezárta a fővárosi Zamat-gyárát, és termelését Szerencsre összpontosítja, ezen felül pedig megvásárolt egy állateledel-üzemet is. Az eddig nálunk összesen 11 milliárd forintot invesztáló Stollwerck ebben az évben 730 milliót szán fejlesztésre, amelyből új gépsorokat is telepít két hazai gyárába.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik