Belföld

Mercedes-buszok Budapestnek, “mert megérdemli”

mercedes citaro busz, orbán viktor (mercedes citaro, )
mercedes citaro busz, orbán viktor (mercedes citaro, )

Jókora csinnadrattával kapta meg a főváros a Citarókat.

Átadták az új Mercedes-Benz Citaro buszokat kedden a fővárosban. A Hősök terén tartott ünnepségen Orbán Viktor miniszterelnök egyebek közt arról beszélt, hogy a főváros ügyeinek végre van gazdája, hiszen “néhány éve még nokiás dobozokról beszéltünk, most pedig Mercedes buszokról, új zenei centrumról, Nemzeti Olimpiai Központról és a főváros nagy tereinek, parkjainak megújulásáról”. Azt is mondta: a budapestiek megérdemlik, hogy megismerhessék a világ legmodernebb busztechnológiáját a főváros útjain.

Szerinte az új buszok azt mutatják, hogy Tarlós István sikerrel járt, hiszen a főpolgármester már nemcsak a város megszokott működtetéséről tud gondoskodni, hanem megteremtette az előrelépés előfeltételeit is.

A főpolgármester arról beszélt, hogy a fővárosiak 55 százaléka használja rendszeresen a közösségi közlekedést, 40 százalék buszokkal. Emlékezetett, hogy 2006 óta nem állt forgalomba új, alacsonypadlós busz Budapesten.


Kattintson a képre!
Fotó: Kummer János

A VT-Transmannal kötött nyolcéves szolgáltatói szerződésről azt mondta: a 150 buszt a szolgáltató szerzi be, így a járművek az ő tulajdonában lesznek. Megjegyezte: noha voltak viták a tendereztetésnél, most a kormány segítségével sikerült elmozdulni az idős buszok miatti szinte kilátástalan helyzetből.

Kormány, kulcs és kisbusz emlékbe

Till Oberwörder, az EvoBus Gmbh értékesítési és vevőszolgálati igazgatója az ünnepségen jelképesen egy kormányt adott át Orbán Viktornak, Tarlós István egy buszmakettet kapott, Vitézy Dávidnak, a BKK vezérigazgatójának pedig egy hatalmas kulcsot nyújtott át.

Mint azt korábban megírtuk, szerdától lehet először a Mercedesekkel utazni a 9-es és 5-ös vonalon, aztán fokozatosan állítják forgalomba a többit.

A Citarókból a Mercedes eddig több mint 30 ezret gyártott le, a Budapestre érkező C2-es variáns a legújabb fejlesztésű modell. A járművek motorjai az Euro V-ös környezetvédelmi normákat meghaladó EEV-kategóriába (fokozottan környezetbarát) tartozik. A szólóban 285, a csuklósban 357 lóerős dízelmotor van.

A 12 méter hosszú szóló buszok 66, a 18 méteres csuklósok 102 ember szállítására alkalmasak, az ajtók nyitásánál a busz jobb oldala kis mértékben lesüllyed a könnyebb beszállás érdekében, az ajtókban becsípődésgátló rendszer működik. A buszon több lehajtható ülés is van, amelyeket a csúcsidőben felhajtva tovább növelhető a kapacitás.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik