Vágányépítéssel és a belső terek kialakításával, beépítésével folytatódik az idén a 4-es metró projektje, a munkálatokra Budapest 74,1 milliárd forintot biztosít.
A vonalalagutak és az összekötő alagutak szerkezetépítési munkái az idén áprilisra befejeződnek. A vágányépítés ezzel párhuzamosan már tavaly megkezdődött a budai oldalon, ez év végére 5-5 kilométer hosszan, a Kálvin téri állomásig elkészülnek a sínpárok – olvasható a Fővárosi Önkormányzat internetes oldalán közzétett, a költségvetési javaslathoz készített összesítésben.
A 4-es metró Kelenföldi pályaudvar és Baross tér közötti első szakaszának pesti oldalon lévő állomásain a külső szerkezetépítési munkák a harmadik negyedévre befejeződnek. A budai oldalon az állomásokon már korábban megkezdték a belső beépítést, az első félévben az áramellátó rendszereket telepítik. Jelenleg a hírközlő rendszer, a biztosítóberendezés és egyéb kommunikációs eszközök tervezése, gyártása folyik. A felszínen folytatódnak a területrendezések, a Móricz Zsigmond körtéren a véglegessel csaknem megegyező forgalmi rendet alakítanak ki, a Műegyetem rakparton a harmadik negyedévben kétszer egy sávon megindulhat a forgalom. A pesti oldalon a Rákóczi térnél megépül a 42 férőhelyes mélygarázs, a Baross téren megkezdik a 7 ezer négyzetméteres aluljáró építését.
A projektköltség 2010-hez képest 3,3 milliárd forinttal nőtt, így az első ütem összköltsége 373,4 milliárd forint lett.