Súlyos hibákat állapítottak meg már a garanciális időn belül annál az An-26-os szállítórepülőgépnél, amelyet közbeszerzés nélkül, szakértők szerint háromszoros áron, hatszázmillió forintért vásároltak egy ciprusi offshore cégen keresztül a Magyar Honvédség számára a szocialista Juhász Ferenc honvédelmi minisztersége idején – ismerteti a szerdai Magyar Nemzet.
A napilap birtokába került jegyzőkönyvek szerint az An-26-ost alig több mint három év alatt csaknem harmincszor kellett javítani.
Volt például a gépen olajszivárgás, de kiderült az is, hogy a hajtómű turbinalapátjain felületi leválások, bemaródások keletkeztek. Emellett szivárgott a kerozin a jobb szárnyon lévő keszontartályból, gond volt a bal szárny borítólemezével és a faroktámasszal is.
Súlyos meghibásodás volt az is, hogy nem működött az a jelzőberendezés, amely a hajtómű hőmérséklet-változásait követi a repülés során. Később javítani kellett a légcsavart és egyéb fontos területek fűtését is. Egyszer elrepedt a gép főfutóművének fékkarimája, amely a biztonságos fölre érkezéshez szükséges, a gép pedig több helyen be is ázott. Ki kellett cserélni a gép egyik hajtóművét is.
Az ügyben a nyomozást még a BRFK kezdte el egy országgyűlési képviselő feljelentése alapján, de nemrég azt a Nemzeti Nyomozó Iroda hatáskörébe vonta. Az eljárás ismeretlen tettes ellen, hűtlen kezelés miatt folyik – olvasható a Magyar Nemzetben.