A korábbi hírekkel ellentétben a kormány 40-ről 50 százalékra javasolja emelni a reklámadó legmagasabb kulcsát – mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium adózásért és számvitelért felelős helyettes államtitkára szerdán Budapesten, az Országgyűlés törvényalkotási bizottságának ülésén.
Pankucsi Zoltán a bizottság előtt lévő adótörvényekhez benyújtott háttéranyagot szóban kiegészítve közölte, felülvizsgálták a reklámadó kulcsait, és ezután döntöttek a legmagasabb kulcs emeléséről.
Elmondta azt is, hogy csökkentenék a reklámadót fizetők adminisztratív terheit, részben úgy, hogy létrehoznának egy, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal által kezelt adatbázist az adót megfizetőkből.
Emlékeztetőül: a reklámadón az RTL több mint négy és félmilliárd forintot veszít. Az RTL által nyáron befizetett összeg a kormány reklámadó-bevételének négyötöde volt, noha a vállalat a hirdetési piac 13,5 százalékát fedi le. Ennek oka, hogy az adó progresszív, a nagy bevételt nagymértékű elvonás terheli és a legmagasabb szintet csak az RTL éri el.