Szinte nem múlik el hét anélkül, hogy ne esnének ki szerelvények a 3-as metró forgalmából. A probléma megoldása csigalassúsággal látszik körvonalazódni.
Ez a Figyelő egy forrása szerint nem véletlen. Addig húzzák az időt, míg a szokványos tendereztetésre a vis maior helyzet miatt nem lesz idő, legalábbis lehet erre hivatkozni – beszélt megérzéséről lapnak.
Lehet ebben valami, főleg, hogy a Figyelő információi szerint a kormány Paks után ezúttal is orosz megoldásra hajlik. Igaz, elképzelhető, hogy a külpolitikai események felülírják valamelyest ezt a forgatókönyvet, amely még az ukrajnai válság eldurvulása előtt állt össze.
Hivatalosan felújítás
Ha nem változik a terv, akkor hivatalosan a szerelvények felújításáról lesz szó, amelyet ki más végezhetne, mint a gyártó Metrovagonmas. Ez azonban lényegében kommunikációs maszlag.
„Amiről szó van, az inkább újjáépítés. A járműveket kiviszik a gyártóhoz, ahol ezeket valószínűleg szétvágják. Némi túlzással azt lehet mondani, hogy a kocsik azonosító számán kívül nem sok minden kerülne át az új járművekre” – vázolta az újságnak a várható menetrendet Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke.
Vagyis lényegében újonnan gyártott kocsik jönnének Budapestre, egészen pontosan 222 darab, mintegy 60 milliárd forintért. Metrós körökben már ismert ezek típusa is: a 81-717.6-os jelű sorozatról van szó.
Korábban a Népszabadság is írt arról, hogy valószínűleg a járművek felújítása kerülhet szóba, s hogy ez legalább annyiba kerülhet, mintha újakat vennének. A lap akkor úgy tudta, hogy a felújításra illetve cserére az oroszokon kívül más jelentkező is volt, akik felvették a kapcsolatot a minisztériummal.