A világ egyik legrangosabb design díját nyerte el a budapesti, csomagolásdizájnnal foglalkozó Dió Stúdió. A Red Dot (Piros Pont) Díj Kommunikációs dizájnért elismerést az Iparművészeti Múzeumnak készített ötletgazdag borcsomagolásoknak köszönhetik. Császma József grafikusművész, a Musewine projekt gazdája a Hir24-nek elmondta: a korábbi években csomagolás kategóriában nem volt magyar díjazott, ezért különösen örülnek az elismerésnek.
Fotók: Dió Stúdió
A projekt amellett, hogy hangsúlyozza a csomagolást, mint fontos kommunikációs elemet, felületként használja azt a helyi kulturális tartalom terjesztéséhez. Az ötlet, hogy műalkotásokba csomagoljanak borokat, a Dió Stúdiótól jött, a borok pedig egy ismerős borász, Markó Sándor Nagy-Kevély hegyi szőlőjéből származnak. A projektet tavaly ősszel a Szépművészeti Múzeum múzeum shop témájú pályázatán is díjazták, végül az Iparművészeti Múzeummal együttműködve jött létre idén tavasszal.
A díjra megvalósult projektekkel lehetett nevezni, a Red Dot nevezési díja 250 euró volt. A Dió saját költségén elkészítette a csomagolást, a múzeum pedig bizományosként átvette a tárgyakat. Jogdíjat nem kellett fizetniük, hiszen a múzeum gyűjteményéből használtunk fel tárgyakat – mondta Császma, aki hangsúlyozta: a projekt nemzetközi szintéren is sikeres lehet, ezért külföldi múzeumokkal is együttműködnének.
A világ legismertebb dizájn-díját odaítélő nemzetközi zsűri értékelésében a magas minőségű tervezést és a lokális értékek összekapcsolását emelte ki a Musewine méltatásakor. A díjnyertes munkák kiállításra kerülnek az esemény helyszínén, láthatóak lesznek a Red Dot online galériájában, illetve bekerülnek a 2014-15-ös Nemzetközi Kommunikációs Design Évkönyvbe is. Markó Sándor borait májustól árusítják a múzeum shopjában, átlagosan 3-4 ezer forintért.