Belföld

Megegyezett a főváros az Alstommal

Minden vitás pontban sikerült dűlőre jutni. Az MTI úgy tudja, július 20-án érkezik az Alstom-elnök, hogy aláírja a megállapodást.

Budapest tizenkét pontos javaslatcsomagot dolgozott ki, amelyből a francia cég tizenegyet már korábban elfogadott, az egyetlen vitatott kérdésben, a vis maior-ügyben pedig most tudott egyezségre jutni a két fél.

A megállapodás részletei egyelőre nem ismertek. A szerződést csütörtök délután, zárt ülésen tárgyalja majd a Fővárosi Közgyűlés. A városháza kommunikációs osztálya nem kívánta kommentálni az MTI értesülését.

A BKV tavaly október 20-án bontotta fel az Alstommal a szerződést, amelyet még 2006-ban a 2-es és 4-es metróra szánt szerelvények gyártására kötöttek. A felmondása oka az volt, hogy az Alstom nem szerezte meg határidőre a szerelvények gyártásához szükséges típusengedélyt.

A felbontással egyidejűleg a BKV megpróbálta lehívni a szerződésben foglalt bankgaranciát, amelynek jogosságát az Alstom vitatta. Be is perelték a BKV-t, és nem jogerősen a francia igazságszolgáltatás úgy döntött, megtiltja a BKV-nak a bankgarancia lehívását.

Másodfokon végül mégis engedélyezték a BKV-nak a 30 milliárdos bankgarancia lehívását. A teljes összeg öt nappal később érkezett meg a BKV számlájára.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) tavaly október 18-án utasította el a szerelvények végleges típusengedélyének kiadását, mert nem látta bizonyítottnak, hogy a Metropolis kocsi fékjei ugyanolyan biztonságosak lennének, mintha azokat a magyar vasúti járműszabályzat szerint gyártották volna le.

A szerződés szerint az Alstom 22 szerelvényt gyártana a 2-es metróvonalra 150 millió euróért és 15+7 automata szerelvényt a 4-es vonalra 114 millió euróért.

Az Alstom vezetője július 20-án este ismét Budapestre érkezik, az MTI információi szerint ezen a látogatáson alá is írja a szerződést Budapesttel.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik