A hibridek ma elektromos hajtással kombinálják a benzinest. Két motort tartalmaznak: egy hagyományos belső égésűt és egy villanymotort. A Toyota Priusban például induláskor, illetve alacsony sebességnél ez utóbbi dolgozik, és a benzinmotor csak gyorsabb üzemmódban kapcsolódik be; fékezéskor pedig a villanymotor a kocsi mozgási energiáját elektromos energiává alakítja, s azt az akkumulátorba tölti.
A Ford most új típusú hibrid fejlesztésébe kezdett: ebben az autó működése közben felfogott energiát azonban nem akkumulátorban, elektromos energia formájában, hanem egy hidraulikus rendszerben raktároznák. A Toyota vagy más gyártók hagyományos hibridjeit használva mintegy 40 százalékos az üzemanyag-megtakarítás, ám a Ford szerint a hidraulikus megoldással ez 55 százalék is lehet. Ráadásul egy ilyen rendszer jóval olcsóbb, mint a villamos megoldások. Egyetlen hátránya, hogy helyigénye miatt csak nagyobb modellekbe építhető be. A Ford így a hidraulikus típust az F-150 pick-upból alakítaná ki; a hibridet 2008-ban tervezi piacra dobni.